Tips på hotell i Dakar, Senegal

Diskussion i 'Hotell' startad av Jacob, 27 Maj 2013.

1. Jacob

Jacob Medlem

Jag har en resa bokad till Dakar i juni månad och det är dags att leta hotell. Någon som har tips på något bra, prisvärt och någorlunda väl beläget hotell i staden?

Har tittat lite på Radisson Blu och Novotel. Någon som testat dessa? Radisson Blu ser riktigt trevligt ut men verkar ligga lite utanför centrum.

2. Jacob, skulle jo maila dig allt detta men lägger det ut här:

Hotel Lagon II har jag bott en vecka, helt ok. Härliga vyer, men frukost väldig "fransk" med baguette som ensam näring
    Hotel Le Lagon **** luxe - Dakar Reservation Hotel Restaurant - Senegal

Pullman Dakar Teranga
    Hotel in DAKAR - Book your hotel Pullman Dakar Teranga ligger fantastisk till, men rummen är delvis slitna. Fin promenad till stranden dock...

Novotel Dakar
    Hotel Novotel Dakar: travel, stay or vacation, holiday at DAKAR

Ligger inte lika fint som Pullman, men mycket fräschare som hotell

Middag:
    Le LAGON 1
    Hotel Le Lagon **** luxe - Dakar - Senegal - Restaurant Le Lagon 1 mycket bra, härligt läge...

Utflykt:
    Goree Island
    House of Slaves (Gorée) - Wikipedia, the free encyclopedia

3. GillBates

GillBates Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Årets sommarresa månne?

4. tomino

tomino Medlem

Jag skulle rekommendera Pullman eller Radisson. Visst ligger Radisson lite utanför men inte mer än 5-10 minuter med taxi. Fördelen är att den ligger finare till. Pullman har en riktigt schysst pool och bra kvalité på restaurangen. Novotel skulle jag skippa. Har bott där många gånger och jag tycker den är rätt sliten. Restaurangen i Novotel är under all kritik, ingen servicekänsla och maten var riktigt dålig.

1 person likes this.
  5. Jacob

Jacob Medlem

Tack för svaren. Tyckte Pullman såg ganska trist ut på bilderna men låter som de har andra fördelar.

Kanske ska tillägga att jag pratar flytande franska vilket brukar göra ganska mycket.

Nej det här är en fristående resa.

6. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag trodde också att detta var en del av Sommarresa 2013. Det skulle ju inte förvåna mig om Senegal var en ny "sweet-spot" för billiga IATA biljetter. Vi får i alla fall hoppas att Monsieur inte flyger Turkish Airlines, och hamnar i Bangladesh istället ;)

7. Fredrik

Fredrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tror Jacob ska flyga till USA med SA. :p

8. Jacob

Jacob Medlem

Nej inget sånt, det är bara en vanlig resa fram och tillbaka.

Någon annan som har åsikter och synpunkter på hotell?

9. Meazza

Meazza Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lyfter den här tråden.

Håller Pullman måttet anno 2016?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!