Tips på hotell för en weekend i Köpenhamn i mitten på juli

Diskussion i 'Hotell' startad av Kimpe, 20 Juni 2012.

1. Kimpe

Kimpe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tänkte kolla om någon kan bidra med något tips på hotell för en weekend i Köpenhamn i mitten på juli. Eller läge på hotell iallafall.

Jag har aldrig besökt staden så tips på saker man kan göra förutom att dricka pilsner mottages också gärna :)
    Fyra pojkar/män/grabbar som ska dit kanske kan vara bra att veta också...

Tackar!

Gus gillar detta.
  2. Radisson vid rådhusplatsen. Göra: Äta en Luxusplatte på Skindbyxen. Äta kvällsmat på PederOxe. Besöka Christiania. Besöka Kastellet. Ta en öl nere vid stationen på bryggeriet jämte The Hereford beefstouvw. Kanongoda öl med lagom storlek. En sväng på Istergade och sen rock, blues och jazzklubbar hela natten. Det finns alltid livemusik i Köpenhamn. Dygnet runt. Sitta och filosofera på gråbrödratorget. Åk en sightsing båt och få lite historia. Två röda pölser på kungens nytorg. Titta på sommarmodet nere vid Nyhavn.. Tuborg..
    Fan jag tror jag åker dit i helgen..

3. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Palace vid Rådhuspladsen eller Neptun vid St Annes Plads.

4. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bo på Nimb Hotel. Väldigt trevligt, väldigt dyrt. Hotellutbudet i CPH är magert dessvärre. Jag har av naturliga skäl (som boendes i CPH) en mängd tips. Återkommer!

5. ulagun

ulagun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Finns mängder med sunkiga överprissatta hotell i K-hamn. Speciellt bakom Centralstationen.
    Som Stefan 62 nämner är Neptun prisvärt med utmärkt lugnt läge nära Nyhavn.
    Det är ett Clarion hotel har för mig med gratis kvällsbuffe, samt poäng om du har Nordic Choice kort.
    Som HH-medlem brukar jag/familjen ofta bo på Hilton Kastrup. Ofta förvånansvärt bra sommarpriser.
    Med metron tar det 7-8 minuter in till Kungens Nytorv.
    Vad jag absolut rekomenderar är att ta tåget till Klampenborg och göra ett besök på Bakken, avsevärt trevligare än (alldeles för dyra) Tivoli

6. Kimpe

Kimpe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kanon tackar! Ska kolla igenom hotellen till veckan. Det verkar som att det inte blir några problem att få tiden att gå heller.

7. Tommy Palomäki

Tommy Palomäki Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag skulle rekommendera Hotel Admiral eller 71 Nyhavn Hotel. Båda är bra och prisvärda.

8. cph_flyer

cph_flyer Medlem

Land:
    Danmark Danmark

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!