Senaste nytt

Tips på hotell för en semestervecka i nov/dec med 2-4-1-resa

Trumis

Medlem
Hej,

Har en 2-4-1 som behöver bokas detta år och tänkte passa på att ta en vecka, kanske 10 dagar, semester till något skönt ställe. Tänker mig en härlig resort/hotell där man kan checka in och sedan bara njuta av skönt väder, ta det lugnt, äta gott, läsa, bada osv.

Om det går att ta delar av resan i F hade det varit härligt men C går också bra så jag är just nu mest intresserad om tips på hotell/resort.

Maldiverna, Mauritius, Thailand är några ställen jag tittat lite på men känner att tips från forumet på hotell/resorts som ni upplevt är värdefullt, antingen på dessa ställen eller helt andra ställen.

Mvh
Trumis
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Gus

Medlem
Vi har bott på Mauricia Beachcomber Resort & Spa på Mauritius och gillade det stället väldigt mycket! (Vi bodde på flera ställen på ön men gillade detta stället bäst!) I närheten av hotellet finns det en fantastisk indisk restaurang med en av den bästa indiska maten vi har provat! De hade flugit in 8 kockar från Delhi, därav den höga kvaliten på maten! :)

Annars är Shangri-La hotell i Muscat, Oman samt Grand Hyatt Doha Hotel & Villas väldigt trevliga (framförallt club-rummen).
 
Toppen