Tips på flygbiljett Stockholm-Maldiverna

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av Rosie, 2 Mars 2014.

1. Rosie

Rosie Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej,

Lite hjälp önskas.

Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
    Var är din destination? Male
    När vill/behöver du resa ut? Slutet jan/ början feb 2015
    Hur länge vill du vara borta? 14 nätter på Maldiverna
    Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
    I vilken kabinklass? Ekonomi / business
    Med vilka flygbolag vill du flyga med? Emirates eller Qatar (finns bättre alt?)
    Vad är din budget? Billigt är bra
    Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Vill ha en dag i Dubai på väg dit eller hem, eller båda eller alt stad

När kan man börja boka flyg? Trodde det var ett år innan.... Och vet ni när nästa rea kommer? Är en i Aug om jag läst rätt, men vill inte vänta med att boka resan så länge.

Mvh Rosie

2. Rosie

Rosie Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inte ett svar... :(

3. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan bero på flera saker. Dels är du otydlig med budget och vilken resklass du faktiskt vill ha. Du får nog bestämma dig för åtminstonde ett av dessa alternativ.

Sedan är det nästan garanterat för tidigt att boka nu. Det är svårt att veta när bästa tillfället är - Emirates och Qatar har väl inte lika regelbundna reor som många andra bolag, iaf har jag inte koll på dessa. Skulle jag vara som du, skulle jag helt enkelt hålla koll på när de går ut med rea-erbjudanden som täcker den period då du vill resa. Det bör väl rimligen komma framåt tidig höst.

4. En av orsakerna är kanske pga du inte skrev någon budget i absolut värde och du skrev inte heller något pris du kunde hitta själv. Hur ska man kunna ge dig ett korrekt tips då?

1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!