Tips på flygbiljett Stockholm-Geneve ToR?

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av jsn, 2 Februari 2014.

1. jsn

jsn Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej

Funderar på att åka ner till bilsalongen i Geneve i början på mars. Jag har tittat runt lite snabbt hos några fygbolag och det bästa jag hittat hittills är SAS GO/PLUS för ca 3200/4000kr, och undrar om det finns några kreativare och roligare resetips än detta. Vill helst åka över dagen men om det blir ett riktigt bra pris vid övernattning lö-sö så kan jag tänka mig en hotellnatt där nere.

Varifrån vill du börja din resa? ARN
    Var är din destination? GVA
    När vill/behöver du resa ut? Helst Lö 8/3 eller Lö 15/3, kan tänka mig Sö 9/3. Skall ha tillräckligt många timmar i Geneve för att hinna gå runt på bilsalongen ordentligt, dvs åtminstone 7-9 timmar i Geneve.
    När vill/behöver du komma hem? Helst retur samma dag, men kan tänka mig söndagen efter om priset blir betydligt bättre.
    Hur många personer som skall resa? 1-2 personer (beror på om jag får med mig någon på resan)
    I vilken kabinklass? Gärna någon rolig business om möjligt, annars monkey
    Med vilka flygbolag vill du flyga med? Är EBG så helst *A.
    Vad är din budget? Max 5kkr
    Vad är det viktigaste för dig? Jag skall hinna titta ordentligt på bilmässan. Kreativa reselösningar är bonus :) Gärna mycket bonuspoäng då jag är i närheten av 100k EuroBonus-poäng men ännu inte framme. Upplevelse är allltid trevligt.
    Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Inte mer än för att byta plan.

2. http://www.businessclass.se/forum/f...fragemallen-naer-startar-trad.html#post155743

3. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    SWISS ARN-GVA. Flyger den 9-10 mars för 527kr. Det bör nog finnas någon billig biljett kvar kring dessa datum.

4. TheEagle

TheEagle Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tyvärr så flyger inte Swiss på lördagar direkt från ARN-GVA. Sön-mån kan man få en business för 3500 kr tur och retur.
    För att få fram dessa priser måste du kolla på Swiss hemsida.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!