Senaste nytt

Tips på familjehotell i New York?

Totopez

Medlem
Tänkte åka med familjen till New York. Två vuxna, två barn f12 och p7.
Hustrun har varit där en gång, barnen aldrig. Man vill göra typiska turistsaker. ESB eller TotR, shoppa lite etc.
Letar efter ett bra och trevligt hotell som har rum där fyra personer kan bo utan problem.

NY kommer att vara avslutningen på en treveckorsvistelse i Florida, och budgeten är helt klart begränsad.
Några sviter på Ritz-Carlton eller liknande kommer inte på fråga, budgeten ligger egentligen under 300 USD per dag, inkl skatter, samtidigt som läge är viktigt. Att bo ute i Queens eller vid EWR för att spara pengar är inte aktuellt.

Gold på Hilton och Radisson, om det nu hjälper någonstans.
 

Mr.C

Medlem
Måste Rekomendera Holiday Inn TSQR . Frukost ingår och måste säga att det är prisvärt med tanke på vart man är och hur "mycket" eller lite man är på hotellet. Vi hade en mycket bra vistelse och skulle absolut rekomendera detta "budget" hotell.
 
Last edited:

ulagun

Medlem
Ser att du har Hilton Gold.
Jag är normalt ingen större fan av Doubble-tree ( även kallat Trouble-tree när de strulat med oss), men hustrun och jag bodde utmärkt på Hilton Doubble-tree Times square, intill M&M butiken.
Vet inte priset, men poänguttag hela 50.000 poäng per natt, vilket det faktiskt var värt med råge
Fördelen är förutom toppläget att vi hade en tvårumssvit (liten lägenhet) med dubbelsäng i sovrummet . Vardagsrum med bäddsoffa, mikrovågsugn, spisplatta och kylskåp. Naturligtvis två TV apparater. Utsikt på köpet.Som Gold ingick rejäl frukost.
Köpte ibland färdiglagat till lunch och värmde. Fixade även en middag när vi inte orkade gå ut och äte en kväll. Sparade även en hel del på kylda drycker i kylskåpet.
Konstaterade att detta måste vara optimalt för barnfamilj.
Tillkom synnerligen trevlig personal samt att receptionen ligger på 2.a våning vilket innebär inget onödigt spring av toanödiga och allmänt nyfikna.
 

kristerj

Medlem
Har oxå bott på Double Tree vid Times Square och kan rekommendera det. Stora rymliga rum enligt ulaguns beskrivning. Vi fick välja på fri parkering eller fri frukost. Då vi inte hade någon bil fick hela familjen (5 pers) gratis frukost. Vidare så bokade jag en flexibel rate via Hiltons hemsida, som jag sedan avbokade och tog ett bättre pris via Booking.com. Sparade 1.500:- /natt pss.
 

Pixel

Medlem
Vi var 5 vuxna som bodde på Eastgate tower hotell. 2 stora sovrum, dubbla toaletter och ett stort vardagsrum med matplats och ett hyfsat kök. Vissa rum var lite slitna men det uppvägdes av priset och platsen.
 
Eftersom det är oklart när det blir kan jag hålla med om tipset om Airbnb. För högst 175-200USD kan man hitta en tvårumslägenhet i hippaste kvarteren: Chelsea, UWS, Clinton, Times Square. Man slipper hotelstressen och får så mycket av genuin känsla av att bo i NYC.
 
Toppen