Tips på butiker för flygnördar

Diskussion i 'Resmål & visum' startad av taxvalp, 19 Oktober 2013.

1. taxvalp

taxvalp Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I dag hittade jag nästan av en slump Boeings prylbutik i Chicago. Det finns även en i Seattle (såklart) och St Louis.

The Boeing Store

I jämförelse med många här är mitt intresse för själva flygplanen ganska ljummet men jag lämnade ändå stället med penna, mugg, kylskåpsmagnet och t-shirt enligt normen för amerikanska souvenirbutiker. De riktiga flygnördarna kan nog shoppa loss rejält, ganska vettiga priser för övrigt (även om själva konceptet att betala för reklamprylar redan från början är intressant). Fanns en hel del Dreamliner-prylar men dem vågade jag inte köpa om de skulle börja krångla...

Det finns ju diverse andra flygrelaterade butiker i världen. Kanske läge att samla tipsen i en tråd, förslagsvis denna?

6 personer gillar detta.
  2. forastero

forastero Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flight 001 (Sydney + flera ställen i USA och Asien)

3. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Det är en riktigt bra affär. Det enda negativa är att de inte har flygbolagstryck på sakerna utan endast Boeing. Men hey, det är ju Boeing store...
    Första gången jag skulle dit så stängde de precis sen var det röda dagar så jag hann aldrig dit.
    Andra försöket så var det öppet och jag köpte på mig alldeles för mycket.
    Senaste gången jag var i Chicago vågade jag inte ens åka dit eftersom jag skulle gjort av med för mycket pengar..:)

I Bangkok på MBK har de en grym butik med miljarder (överdrift) flygplansmodeller i metall (Herpa). Där tillbringar jag alltid mycket tid. För att vara i Bangkok så är det dyrt och det är svårt att pruta men för en samlare så är det värt pengarna.

Toy Studio since 1995, Thailand\'s No.1 Original Models Store. - Toy Studio, Autoart, Minichamps, Herpa Wings, Gemini Jets, Phoenix Models, Car Model, Airplane Model, Die-cast Model, CMC, Nissan, Toyota, Honda, Yamaha, Ferrari, BMW, Mercedes-Benz, Po

4. marbe166

marbe166 Medlem

Airbus har en egen prylbutik i TLS.

5. ACervin

ACervin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Boeing har det största kontoret utanför USA i Brisbane med bland annat 6 st simulatorer. Men förutom det så finns en fristående aktör som har en flygsimulator 737 öppen för allmänheten som också säljer en hel del Boeing souvenirer.

Flight Experience Brisbane Store | Flight Experience Brisbane

1 person likes this.
  6. Adamsson

Adamsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Luchvaart Hobby Shop i Aalsmeerderbrug i närheten av Amsterdam-Schiphol Airport är en trevlig butik att besöka. Stort utbud av flygmodeller och andra flygrelaterade saker. Värt ett besök om/när man har vägarna förbi AMS. =)

AviationMegastore.com

7. Adamsson

Adamsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  8. Glenn E

Glenn E Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!