Tips på bra reseladdare?

Diskussion i 'Övrigt' startad av Aviator, 10 Maj 2013.

1. Aviator

Aviator Medlem

Hej alla BC:are!

I och med alla telefoner, paddor, svarta bär etc - börjar det bli en hel del skrot man måste bära runt på numera, och ofta är antalet eluttag på hotellrummen ganska begränsade. Jag är helt enkelt trött på att bära med mig 4 USB-laddare.
    Jag har sett en del smarta laddare för amerikanska uttag (t.ex. denna Amazon.com: Skiva PowerFlow QuadFire (4 Amps / 20Watt / Fastest Speed) Four Port USB Wall/Travel/AC Rapid Charger for iPhone 5 4 4s 3, iPad 3 2 1, iPod, Samsung Galaxy Tab, Android Smartphones and Other USB Devices (Universal Compatibility): Kindle S ) som har nog med kraft för att kunna ladda en ipad & tre telefoner samtidigt. Någon som vet någon motsvarighet fast för europeisk plugg?

2. vicce

vicce Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Den där såg smart ut. En sådan hade varit perfekt, fast gärna då med europeisk (svensk) kontakt.

3. Chrille

Chrille Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  4. In_Sweden

In_Sweden Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad du kan göra är att skaffa en USB Hubb med separat strömförsörjning. Då bör du kunna ladda allt du önskar, med endast ett eluttag och inte allt för många sladdar.
    Exempelvis en sån här
    Sedan bara ansluta önskvärda USB Sladdar. Vet inte riktigt hur mycket kraft den ger och om det är tillräckligt, kan vara värt att kolla upp.

5. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  6. lnixon

lnixon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  7. Aviator

Aviator Medlem

Hej! Alla produkter som ni har länkat till är bra i både form och funktion, men de är tyvärr för svaga - minst 4-5A krävs för att kunna ladda flera saker inom rimlig tid..Någon som vet någon annan? Jag har inte lyckats hitta någon..

8. erhel

erhel Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Även jag har varit på jakt efter en sådan här produkt ganska länge, men har inte hittat något. Då har jag ändå jobbat i branschen och pratat med inköpsavdelningen. De signalerade att de hade hittat produkter som skulle passa in, men att Elsäkerhetsverket haft synpunkter på alla sådana som haft mer kraft än 2A. Kanske är det hos myndigheten som skon klämmer.

9. Morgan

Morgan Medlem

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!