Senaste nytt

Tips på bra hotell i Shanghai (minimum 4*)

Yoghurt

Medlem
Det ligger precis intill Shanghai Railway Station, som enligt kartan är 2,7km från East Nanjing Road fågelvägen. Men det tog mindre en kvart med tunnelbanan dit. Skulle definitivt rekommendera hotellet om man är ute efter ett prisvärt boende, med goda kommunikationer till resten av staden. Frukosten ingår, men den är ganska basic och kanske inte den bästa hotellfrukost jag har stött på.

Läget är okej. Jag brukar bo i samma område, fast på InterContinental Shanghai Puxi. Men man ska ha klart för sig att Shanghai är stort, så det är stora avstånd till det mesta. Men det finns ju trevligare områden att bo bara några km rakt söder ut, runt Fuxing Lu etc, om man vill knalla runt, dock blir nog priserna högre. Jag brukade bo på IC Ruijin, men de har ökat priserna med c:a 70%, så nu ar jag hoppat vidare. :)

Tack, bra att veta!
 
M

Monkey_Class

Guest
Konstigt att ingen nämner Le royal Meridien vid Nanjing rd. Mitt favvehak.
 

JohanA

Medlem
Har en weekend i Shanghai bokad senare i vår. Första natten spenderas på Hilton eftersom det ligger nära de mysiga områdena kring Former french concession. Dessutom ger det garanterad lounge och fri frukost som HHD. Sista natten spenderas på Waldorf Astoria i ett bund view room.

Har en natt mellan dessa som vi ännu inte bestämt var vi ska bo. Lutar åt en natt till på Hilton pga loungen och läget, men är även sugen på att ta den på Waldorf för att få två nätter och en heldag där, dock kostar det satans mycket trots rean.

Andra idéer är Park Hyatt (enbart för upplevelsen att bo så högt upp) eller Shangri-La Jingan/Pudong finns men är inte lika sugen på det. Någon som har bra förslag på var vi bör förlägga andra natten?
 

staff

Medlem
Har en weekend i Shanghai bokad senare i vår. Första natten spenderas på Hilton eftersom det ligger nära de mysiga områdena kring Former french concession. Dessutom ger det garanterad lounge och fri frukost som HHD. Sista natten spenderas på Waldorf Astoria i ett bund view room.

Har en natt mellan dessa som vi ännu inte bestämt var vi ska bo. Lutar åt en natt till på Hilton pga loungen och läget, men är även sugen på att ta den på Waldorf för att få två nätter och en heldag där, dock kostar det satans mycket trots rean.

Andra idéer är Park Hyatt (enbart för upplevelsen att bo så högt upp) eller Shangri-La Jingan/Pudong finns men är inte lika sugen på det. Någon som har bra förslag på var vi bör förlägga andra natten?
The Puli, ett av mina favorit-cityhotell i världen. Boka genom Virtuoso.

Dock ska WA vara ett av Hiltonkoncernens absoluta flaggskepp. Som HHD ska det vara en fantastisk upplevelse.
 

JohanA

Medlem
Det blev två nätter på WA.
Har åkt förbi Puli många gånger men det är något med det hotellet som inte tilltalar mig. Kanske för att entrén ligger "under" en motorväg. o_O
Är dock säker på att Puli är så bra som alla säger, men WA går inte av för hackor heller.
 

Biggles

Medlem
Hilton har jag bott några nätter o det var mkt bra för priset - kul att gå längs Nanjing Rd ner mot floden. Har varit på in på WA och då är du ju vid floden. Säkert mkt bra men kanske dubbla priset pga läget.
 

JohanA

Medlem
Hilton har jag bott några nätter o det var mkt bra för priset - kul att gå längs Nanjing Rd ner mot floden. Har varit på in på WA och då är du ju vid floden. Säkert mkt bra men kanske dubbla priset pga läget.
Ja Hilton är helt ok men bor där för läget. Nanjing Lu är inte så kul, undviker det helst men Former French Concession är mysigt.
 

staff

Medlem
Beror lite pa vad du har for syfte med vistelsen i Shanghai. Du ar nara Hongqiao-flygplatsen samt en relativt kort taxiresa fran Hongqiao's affarsdistrikt/Gubei. Kan vara lite segt att ta sig runt med tanke pa att det inte verkar ligga nara nagon metro-station. Om du ska turista inne i stan hade jag valt ett hotell innanfor innersta ringvagen, eller atminstone nagot som ligger gangavstand fran en station.
 
Toppen