Senaste nytt

Tips på bra hotell i Shanghai (minimum 4*)

Tjaeng

Medlem
Ok, tack för snabbt svar! Känns som det blir smidigare med taxi, har du tips på bolag att förbeställa samt vad det skall ligga på prismässigt?

Mja, jag brukar be lokala vänner ordna det åt mig, men kolla med hotellet? Westin borde kunna skramla fram något. Prismässigt någonstans mellan standard Stockholm City till Arlanda (500kr-ish) till en tusenlapp beroende på bil. Snabb googling gav Rates - Shanghai Eastern Taxi Service
 

Goldfinger

Medlem
Andaz Xintiandi... Perfekt läge... Bara gå rakt ut genom entren till trevliga restauranger, pubar och shopping.
Hyatt on the bund har trevlig utsikt, men alltid taxi för att göra något utanför hotellet... Har nu bytt det mot Andaz istället ;-)
Vill man ha utsikt ordentligt, så bokar man Park Hyatt i strykjärnet på pudongsidan... Än så länge högsta hotellet i Shanghai... ( samtliga 3 nämnda ingår i Hyatt )
 

Jonas C

Medlem
Dyraste taxiresan vi gjorde i Shanghai var på ca 25 kronor mitt i natten, dvs taxi är sjukt billigt. Ett tips är ju att ladda ner Hi Shanghai appen för att visa föraren vart du vill om du inte kan prata kinesiska. Ska finnas en tråd eller om det är en reseguide för Shanghai som tar upp många tips, kan vara läge att söka efter det :)
Alternativt att man bara visar upp sin rumsnyckel då hotellnamnet på kinesiska ofta står på baksidan. Det fick i alla fall hem mig tryggt mitt i natten ett par gånger… I förfriskat tillstånd :D
 

Newyorker86

Medlem
Lite ot men när vi ändå är i Shanghai så tänkte jag ta inrikesflyg för att kolla på "svävande bergen", som finns i avatarfilmen. Vilken är bästa flygplatsen för detta?
 

Tjaeng

Medlem
Lite ot men när vi ändå är i Shanghai så tänkte jag ta inrikesflyg för att kolla på "svävande bergen", som finns i avatarfilmen. Vilken är bästa flygplatsen för detta?

Zhangjiajie har sin egen flygplats. China Eastern och Shanghai Airlines har direktflyg (fast endast från Pudong, av någon konstig anledning)
 
Toppen