Senaste nytt

Tips på bra hotell i Shanghai (minimum 4*)

Thornado

Medlem
Maglev kostar 50 Yuan per enkelresa om inte mitt minne sviker mig helt.

Japp. Betalade 55 Yuan (50+5) för Maglev samt en dags tunnelbanekort i april.
Även jag bodde på Radisson New World och blev precis som @palmen uppgraderad till svit från billigaste rummet som CCG (enda stället som gett mig en svit hittills under min tid som CCG).
 

johhenrik

Medlem
Har man stor väska och ankommer morgon eller kring 17-19 rekommenderas taxi från Maglev-stationen. Kan vara "lite" ont om utrymme i tunnelbanan.

Jag är ju i Shanghai ganska ofta. Enda ställe där de flesta taxichaufförer försöker blåsa en är vid Maglev, så man bör veta hur mycket det kostar. Jag hade en taxichaufför som hade manipulerat sin taxameter till o med, men han fick bara det jag ansåg det kostade och han sa inget.
 

Magnus_K

Medlem
@johhenrik,
Instämmer med dig.
Dom försökte blåsa oss när vi var där.
Skulle ha 600 SEK till vårt hotell, vilket snart utan kvitto m.m. blev 150kr vilket ändå är dyrt :)

@Newyorker86
Som hotell skulle jag rekommendera Mandarin Oriental, finns en recension under hotell här som jag skrivit.
 

lscorpio

Medlem
Kan rekommendera Les Suites Orient som ligger mitt på the Bund. Schysst stil (boutique) och stora rum. Priset var också helt OK
 

palmen

Moderator
Vad man än gör, lyssna inte på alla som står precis i ankomsthallen som vill köra dig till hotellet, de ville ha omkring 500 kronor för att köra till Radisson New World.
Dyraste taxiresan vi gjorde i Shanghai var på ca 25 kronor mitt i natten, dvs taxi är sjukt billigt. Ett tips är ju att ladda ner Hi Shanghai appen för att visa föraren vart du vill om du inte kan prata kinesiska. Ska finnas en tråd eller om det är en reseguide för Shanghai som tar upp många tips, kan vara läge att söka efter det :)
 

johhenrik

Medlem
Ett annat alternativ till Hi Shanghai är Smart Shanghai. Personligen tycker jag den är bättre. Den kostar dock hela 38kr, så resbudgeten äventyras ju lite. ;)
 

Tjaeng

Medlem
JW Marriott at Tomorrow Square (People's Square), Renaissance Cloud Nine Mall (Zhongshan Park), Waldorf Astoria at the Bund och Hilton Shanghai (Jing'An Park) Finns alla med som 5*-alternativ på Priceline name your own price. Prisvärdheten varierar, men det går att få rejäla rabatter mot listpris på alla fyra. På de två förstnämnda har jag fått rum för under $100/natt.
 
Toppen