Senaste nytt

Tips på bra hotell i Perth

Ozz

Medlem
Alltid osäkert hur det funkar när man bokar via tredje part. Ibland går det bra, ibland inte.
Så där, det blev en "ful-variant" på Hilton som jag hoppas går hem :)

Jag kom på att jag hade 120K HHononrs poäng och bokade Hilton 2 nätter för dem 22-23/3 då de hade en diamond executive floor deal för 40.000/natt. Sedan bokade jag ett vanligt rum på Hilton.com 24-29/3 då priserna efter helgen var betydligt lägre och jag förmodligen kommer att bli uppgraderad, gratis internet och frukost. Fick de 5 nätterna för 1980 AUS dollar (2700kr/natt) vilket jag tycker är ok.

Den 29/3 - 3/4 bestämde vi oss för Fremantle där bl.a. i tråden tipsade Little Creatures ligger.
I Fremantle var det lite svårare att hitta riktigt bra hotell. Vi var först inne på Pier21 som var ett av tre femstjärniga alternativ i just Fremantle. Men då vi ansåg att det låg lite för offside så föll valet på en juniorsvit på Esplanade Hotel i stället som låg bäst till av de tre alternativen.

Esplanade bokades via Hotels.com och kostade 2758kr/natten men då jag hittade en kampanjkod i denna tråden så sparades 1379 sköna kronor in. Tackar för det tipset!

Eftersom Fremantle ligger en bit från flygplatsen så valde vi ett Best Western precis i närheten av flygplatsen sista natten då vi har morgonflyg tillbaka mot Bangkok igen.

Jag tackar för engagemanget i tråden och hoppas och tror att vi valt ett bra boende även om inte hotelltipsen i tråden har bokats.
 

segra

Medlem
Sitter och tittar på en resa med familjen till Perth. Ni som skrivit ovan, hur var det?

Edit: Gjorde inte min hemläxa och använde sök....... Hittade Ozz Hilton rapoort.
 
Last edited:

crown

Medlem
Sitter och kollar lite på kort resa (några dagar) i Perth och så hittar man denna utmärkta tråd men är dock lite gammal.
Någon som varit där senaste året och har andra hotell rekommendationer?

Edit: Hittade denna länk också https://www.businessclass.se/forum/threads/business-till-perth-i-höst.95802/page-2

Jag har bott Jan 2018 och Jan 2019 på Mercure Perth. När jag bokat har det varit prisvärt och läget helt ok. Kanske inte så lyxigt men de har en schysst takpool iaf.
 

taxvalp

Medlem
Kan rekommendera nyrenoverade Parmelia Hilton Perth. Mycket fräscht och finfin lounge med bra HH. Ligger i CBD och är möjligen lite operslonligt men bra slagläge för diverse turistäventyr.
 
Toppen