Senaste nytt

Tips på bra hotell i Kapstaden

ACervin

Medlem
Tre nätter. Söker väl något med bra läge, hyfsat nära sevärdheter, shopping och transporter så tiden kan nyttjas bra.


Taxi är billigt i Cape Town. Du tar dig runt i stan på en femtiolapp. Vårt B&B ligger en 20 min promenad från city, men med fin utskikt över staden. Jag har också bott på Mount Nelson hotel som är i klassisk kolonial anda, med en fin frukost framför poolen. Afternoon tea med pianoklink och välklädda Capetonians.
 

karho

Medlem
Har bott i Perilla Apartments: Cape Town Self Catering Accommodation | Perilla at Perspectives Apartments Då vi var fyra personer (två par) på semester som bodde var det kanonpris, tror vi betalade då 1000 SEK per natt, verkar ha gått upp något nu, och är man färre blir ju värdet sämre förstås. Lägenheten har två sovrum med separata badrum, kombinerat vardagsrum och kök. Bästa med stället var nog poolen på taket med grym utsikt, perfekt för lata dagar.
 

Fredrik

Medlem
Sea Point är ett bra område. Har inte bott där själv men det är ett av de mest välmående områdena i staden och det verkar finnas restauranger så det duger. Ligger vid vattnet också.
 

Alf

Medlem
Var där för ett par år sedan och bodde på Hotel Derwent House(boutique hotel) beläget ganska högt upp nära Table Mountain, Helt suveränt, med pool, self service bar, mysigt vardagsrum. 5 minuter med taxi till down town. Om jag kommer tillbaka till Kapstaden skulle jag försöka bo där.

Låter trevligt, jag skall bo där en vecka i nästa månad. Det verkar vanligast att man bor på dessa B&B i Kapstaden om jag förstår det rätt. Det skall bli trevligt att pröva denna variant istället för de stora hotellkedjorna man brukar bo på. Dom har visserligen bytt ägare på hotellet sedan du bodde där men recensionerna ser fortfarande bra ut.
Har t o m lyckats få bord på Test Kitchen en kväll. Bokade det visserligen för fyra månader sedan.
 

Gus

Medlem
Någon som bott på Best Western Cape Suites Hotel? Det har fått lite blandade recensioner. Det verkar inte finnas många hotell med pool för under tusenlappen, detta är ett av få. Jag är bw diamond om det är till någon fördel.
 
Toppen