Tips på bra hotell i Kapstaden

Diskussion i 'Hotell' startad av Jacob, 6 Januari 2013.

1. Jacob

Jacob Medlem

Någon som har tips och förslag på bra hotell i Kapstaden? Verkar finnas många bra hotell och mycket är prisvärt.

Såg bl.a. bra deals på Hilton och The Westin, några erfarenheter från dessa hotell?

2. MarcusC

MarcusC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Var där för ett par år sedan och bodde på Hotel Derwent House(boutique hotel) beläget ganska högt upp nära Table Mountain, Helt suveränt, med pool, self service bar, mysigt vardagsrum. 5 minuter med taxi till down town. Om jag kommer tillbaka till Kapstaden skulle jag försöka bo där.

3. Har ej bott i Cape men besök flera gånger då jag hyrt hus i Camps Bay eller bott i Hermanus. Kan bara rekommendera restaurangen på One and only hotel varmt. Ramsey drev den när jag var där, är du ute efter bra seafood så är Panamajacks i containerhamnen en upplevelse.

4. cmj

cmj Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har flera gånger bott på "15 on Orange", satsa på ett Superior eller Deluxe Suite med utsikt mot Table Mountain. Personalen är toppen och frukosten helt enastående!!

African Pride 15 on Orange Hotel | African Pride Hotels

Personligen skulle jag nog försöka undvika "The Westin", vet att de har haft stora problem med stölder på rummen.

5. ACervin

ACervin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sitter just nu på min balkong på Abbey Manor med full utsikt över Cape Town och Table Mountain. Bedövande vackert. Det är dock inget hotel utan en Bed and Breakfast. Men om man inte behöver det stora hotellets servicenivå så är detta väldigt mycket trevligare. Kolla recensionerna på Tripadvisor. Carluccis på hörnet kan leverera eftermiddags vinet eller espresson eller lunch pastan.

På tal om restaurangen på One and Only så lyckades aldrig Gordan Ramsay få ordning på den utan den togs över av samma man som driver en av Stellenbosch bästa restaruanger Reuben. Vi har bord bokat till i morgon. I kväll blir det världens längsta vinbar och en av de bättre köttrestaurangerna, Belthazar.

6. Napapijri

Napapijri Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det beror helt och hållet vad du är ute efter och hur lång tid du är där.

The Cellars-Hohenort ligger i Constantia och har kanske stadens bästa restaurang i form av The Greenhouse. Men det ligger ganska off och du kan inte knalla ner på stan om du skulle vilja det. Mount Nelson Hotel är bättre i det avseendet. Jag skulla skipa Hilton, Westin, Radisson,

7. karho

karho Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Grymt avundsjuk, var där för fem år sen och festade på kött och mycket gott vin. Antal viner på glas är helt makalöst. Hoppas det smakar!

Edit: och sorry för att jag gled lite OT här, kunde inte hålla mig!

Last edited: 6 Januari 2013
  8. Jacob

Jacob Medlem

Tre nätter. Söker väl något med bra läge, hyfsat nära sevärdheter, shopping och transporter så tiden kan nyttjas bra. Känns instinktivt som man får rätt mycket för pengarna i stan så god standard och bra faciliteter är väl ingen nackdel.

9. ucce

ucce Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Checkade precis ut från Westin. Inget speciellt men ett väldigt bra standard 5-star och bra läge. Riktigt bra lounge också, även om de av någon anledning gör om den till en restaurang på kvällen.

Om du har några SPG poäng brukar de ha god cash and points tillgänglighet - 4000 poäng och 60USD per natt istället för 3000ZAR kom jag undan med.

10. sirlongfellow

sirlongfellow Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Last edited: 6 Januari 2013

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!