Senaste nytt

Tips på bra hotell i Dubai

agehall

Medlem
Den stora frågan är: Vad vill ni göra där..? Man kan bo nästan var som helst och sedan ta taxi om det behövs, men om ni talar om vad ni tänkt er, så kanske vi kan komma med lite tips på hotell som ligger relativt nära.
 

agehall

Medlem
Jag skulle titta efter ett hotell på Jumiera Beach. De flesta hotell har shuttles dit, men jag tror ni vill bo närmare. Det ligger ett bra Hilton där om jag inte minns fel.

Vad gäller att sy upp skjortor i Dubai, så är jag inte säker på att det är rätt ställe. Shopping är rätt dyrt i Dubai imho. Det sägs att man kan köpa guld billigt om man vet vad man gör, men allt annat tycker jag kostar ungefär som hemma. Ska du sy upp skjortor, så åk till typ Thailand eller Indien.
 
Kollade på :Radisson Blu Resort, Sharjah-United Arab Emirates

Men jag tror inte det blir det hotellet, för en öl vill jag nog ha i värmen...
Hotellmeddelanden
NO ALCOHOL IS SERVED IN THE PROPERTY. THE UNITED ARAB EMIRATES IS COMPRISED OF 7 DIFFERENT EMIRATES AND EACH HAS THE POWER TO ENACT ITS OWN LAWS. SHARJAH THEREFORE HAS CHOSEN TO ADOPT A POLICY OF NOT SERVING ALCOHOL TO THE PUBLIC.
 

agehall

Medlem
Oj, dsm! De flesta hotel serverar ju både fläsk och sprit, men lite undanskymt. I själva Dubai lär du iaf inte ha några som helst problem att få en kall öl. Enda gången det kan vara ett problem är under Ramadan.
 

segra

Medlem
Ligger vid poolen på Jumeirah Beach Hotel och måste säga att detta är kanon. Bra läge på stranden samt en kort taxi resa till & från det mesta i Dubai. Helt fantastisk frukost buffé & ett bra utbud i executive loungerna om man nu bor så. Klart prisvärt är det att betala extra för executive. Var ute på Atlantis hotell och där ska jag inte bo iaf. Rena rama kaoset. Alla ska dit & ifrån verkar det som. Pyjamas killarna slogs om taxi därifrån så att vakterna fick ingripa.
 

Concorde

Founding Member
Du vet att du kan köpa Diamanter för riktigt bra priser, närmare 50% lägre pris om du är en god förhandlare, i Gold & Diamond Park.
Lunch Buffén på restaurant Anise i Intercontinental Festival City "måste" ni gå på. Jag tror inte att det går att få en bättre kulinarisk upplevelse för så lite pengar någonstans i världen, typ 400/person. 6-7 stationer med färsk lagad mat från världens kök. Chockladfontän etc.
Självklart finns Burj Al-Arab buffén också som är bäst, men smakar det så kostar det, närmare 2000/person, men då är det fritt blås på rysk caviar och hummer också ;)
 
Vi åker hem i kväll från Dubai och vi hade tänkte en eftermiddag vid poolen!!!!
Men den är stängd....
Tack för det Sofitel Jumerirah Beach hotel!!!!!!
Hade jag vetat att poolområdet skulle vara avstängt idag( och 3 dagar till),skulle jag bokat Hilton som ligger 200meter bort!!!
Visst det är ett fint hotel men liten poolarea sedan sedan har hotelet ingen egen strand.....


Vi här även bott på Radisson Deira Creek , som kändes bättre... (måste säga så som aktieägare):cool:
Det är äldre,ligger inte vid havet och "lite mer slitet".
Men trevligare ställe med många resturanger.

Men nästa gång blir det nog Jumeirah Beach Hotel!!
 
Last edited:

Pandion

Medlem
Hej där Sirlongfellow!
Mitt tips är faktiskt Radisson Blu Marina, som är ett Residencehotell (lägenhetshotell). Dock samma standard och tjänster som ett vanligt Radisson och nybyggt och riktigt fräsch, och billigt. Han man Gold Card, som jag hade blev jag uppgraderad till en two bedroom apartment som varpå 144 m2. Riktigt fräsch och fint. Enda nackdelen var väl att hotellet ligger precis bredvid stora motorvägen, men får man rum åt rätt håll har man utsikt över vattnet. Jag betalade typ 800-900 kr per natt.
 

MarcusC

Medlem
Vi åker hem i kväll från Dubai och vi hade tänkte en eftermiddag vid poolen!!!!
Men den är stängd....
Tack för det Sofitel Jumerirah Beach hotel!!!!!!
Hade jag vetat att poolområdet skulle vara avstängt idag( och 3 dagar till),skulle jag bokat Hilton som ligger 200meter bort!!!
Visst det är ett fint hotel men liten poolarea sedan sedan har hotelet ingen egen strand.....


Vi här även bott på Radisson Deira Creek , som kändes bättre... (måste säga så som aktieägare):cool:
Det är äldre,ligger inte vid havet och "lite mer slitet".
Men trevligare ställe med många resturanger.

Men nästa gång blir det nog Jumeirah Beach Hotel!!

Tack för iaktagelsen...funderar på Hilton eller Sofitel, har hilton "bättre" pool? Lite sugen testa sofitel men dom är dyrare än Hilton...Hilton ger ju oxå dubbla poäng.,,,
 
Last edited:
Toppen