Senaste nytt

Tips på bra hotell i Cancun, Mexico!

Trox

Medlem
Hoppar på den här tråden och frågar om någon varit I Tulum och kan rekommendera något? Vi landar visserligen I Cancun kl19:10 så kan tänka oss en natt på ett hotell där innan vi åker vidare till Tulum dagen efter. Hemresa är 14/3-2016 så 9-10 nätter runt 1000kr natten efterlyses.

Jag var där i december. Bodde på detta ställe. About Us - Posada Punta Piedra - Tulum - Mexico

Jag gillade stället. Ingen lyx, men fint på stranden.
 

Skyraider

Medlem
Nya Hyatt skall vara bra. Har bott på IC och Hilton och båda var bra i förhållande till de löjligt låga priserna (under 100 USD per natt).

Jag gillar Cancun (och Cozumel). Dykning i värdsklass (missa inte att dyka i sötvattensgrottorna - grottdykcert behövs ej om man har guide - magiskt).
 
Har precis boardat planet i Cancun efter några veckor i Tulum.
Bodde en natt på nya Hyatt när vi landade. Hotellet är nytt så rummen mm är ju väldigt fräscha så klart. Men jag tyckte totalkänslan var som en blandning mellan ett Hard Rock Hotel och ett charter hotell på 80-talet. Väldigt mycket seaweed på stranden.

Efter det bodde vi på Jashita 15 min norr om Tulum samt Coral som ligger på Tulum beach.
Kan rekommendera båda!

Jashita är enda hotellet på sin strand. Det har ett rev utanför vilket gör att de i stort sett inte är drabbade av seaweed problemet. För min del räcker ca en vecka här eftersom det är så litet.

Coral öppnade i december så det är nytt och fräscht, grymma rum! Skönt att kunna stänga dörren och komma bort lite från djungeln, inte en insekt eller gecko på rummet på 14 dagar.

Tulum beach är väldigt drabbat av seaweed och har varit det konstant i 7 månader nu. Hela kusten från cancun och ner har detta problem. Går inte att föreställa sig hur mycket det är. Vill man garanterat få turkost vatten så är detta inte rätt resmål just nu tyvärr. Men ju längre söderut på Tulum Beach man kommer desto mindre är det. Beror ju så klart på strömmar och väder men de senaste veckorna har det varit så i alla fall. Exempelvis ligger hotellet BeTulum långt söderut och hade mindre seaweed. Coral äger två andra hotell som ligger söderut och vi fick använda deras stränder och där gick det att bada. Bl a Hip Hotel, där skulle jag dock inte vilja bo.
 

Linmet

Medlem
Hotell för 2 vuxna och 2 barn 7-10 år sökes.

All inclusive. Gärna många resturanger.

Varit på Finest Playa Mujeres tidigare och var mycket nöjda men testar gärna nytt.

Någon som kan rekommendera något?
 

filip23

Medlem
Lånar denna tråd lite då jag anser det vara onödigt att starta en ny. Någon som har någon erfarenhet av vädret i Cancun/Tulum under Juli? Frugan och jag ska gifta och tänkte köra en liten smekmånad i Tulum mellan 12/7-24/7. Har självklart läst på lite om väder under denna period och det kan ju vara ganska blött periodvis. Någon som har personlig erfarenhet eller rekommendationer?

Väl mött
 

ARN-MIA

Medlem
Lånar denna tråd lite då jag anser det vara onödigt att starta en ny. Någon som har någon erfarenhet av vädret i Cancun/Tulum under Juli? Frugan och jag ska gifta och tänkte köra en liten smekmånad i Tulum mellan 12/7-24/7. Har självklart läst på lite om väder under denna period och det kan ju vara ganska blött periodvis. Någon som har personlig erfarenhet eller rekommendationer?

Väl mött
Inga problem, det enda som är att det är orkansäsong. Dock är det tidigt på säsongen som sträcker sig till och med November så sannolikheten är väldigt liten. Högst risk är det i September/Oktober. Sen hur stor är sannolikheten att den träffar Cancun. Fram med kalkylatorn. På senare år har de valt att ta en mer nordlig väg också. Jag skulle räkna bort den faktorn, men bra att vara medveten om. Vädret kommer att ligga runt 30 och räkna med korta skurar minst en gång om dagen. Extremt sällan det regnar hela dagar.

Hotellpriserna är lägre på somrarna då Cancun har mest Amerikanska besökare som väljer att stanna hemma under sommaren, så perfekt tid att åka utifrån det. Dock kanske högre flygpriser då det går färre flyg till semesterorter nu under pandemin. Sen har man så klart hela pandemi också. Jag skulle inte vilja bli fast i Mexiko i dessa tider... Hoppas ni får en trevlig resa oavsett när och vart ni åker.
 

filip23

Medlem
Inga problem, det enda som är att det är orkansäsong. Dock är det tidigt på säsongen som sträcker sig till och med November så sannolikheten är väldigt liten. Högst risk är det i September/Oktober. Sen hur stor är sannolikheten att den träffar Cancun. Fram med kalkylatorn. På senare år har de valt att ta en mer nordlig väg också. Jag skulle räkna bort den faktorn, men bra att vara medveten om. Vädret kommer att ligga runt 30 och räkna med korta skurar minst en gång om dagen. Extremt sällan det regnar hela dagar.


Stort stort tack för ditt svar, det uppskattas!
 
Är Cancun väldigt utspritt, eller går det bra att gå omkring? Vi tänkte åka ner med döttrarna, 3 och 6 år gamla, i mars en vecka och de kan gå en bit, men inte jättelångt. Eller är det all inclusive som gäller i Cancun? Tips på bra hotell för familjer?
 

ARN-MIA

Medlem
Är Cancun väldigt utspritt, eller går det bra att gå omkring? Vi tänkte åka ner med döttrarna, 3 och 6 år gamla, i mars en vecka och de kan gå en bit, men inte jättelångt. Eller är det all inclusive som gäller i Cancun? Tips på bra hotell för familjer?
Det är all-inclusive hotell som gäller. Sen om det ligger i Cancun eller Playa del Carmen spelar ingen roll. Jag gillar Riu palace eller någon utav deras grannar i samma kedja. Beror helt och hållet på vilken budget man har.
 
Toppen