Senaste nytt

Tips på bonusresa i business class till Australien

Dr. Miles

Expert
Hur är det med Singapore Airlines, går det att hitta awardplatser i C från Europa?
Det går hitta, men tyvärr inte via online verktyg om väljer flygningar som är opererad av 388, 77W eller 345 flygplasmodeller.

Jag lyckades boka nyligen Singapore Airlines Business class award mellan Singapore och London som är opererad av 77W, med bmi miles.
Men jag fick ringa många samtal innan jag hittade tillgängligheten.
 

Jacob

Medlem
Jag är stor fantast av Air New Zealand så vill gärna slå ett slag för möjligheten att flyga London-Hong Kong-Auckland-Australien. Bra mat, dryck och service och sköna säten (fully flat på Business Premier).

Vill du testa något annat mellan Europa och Asien finns en rad olika alternativ till Hong Kong.
 

Kristofer

Medlem
Tack. Eventuellt blir vi två som åker, inser att SQ nog blir än mer omöjligt då. :) Tillgängligheten ser OK ut med LX till BKK och TG vidare mot SYD, borde ju kunna bli rätt najs. Ser att det finns First-platser där med.. :)
 

Dr. Miles

Expert
Om SAS inte har ändrat sitt avtal med Air New Zealand(NZ) än, borde de inte ta ut bränsletillägg på flygningar med NZ flightnummer.
Så om du lyckas att hitta flygningar som nedan kan du minimera skatter och bränsletillägg på era bonusresor:
  1. Stockholm-London: SAS
  2. London-(Hong Kong/Los Angeles)-Auckland: NZ
  3. Auckland-Sydney: NZ
 

Elsson

Medlem
Open jaw är tillåtet på EB star award resa så ni kan flyga till Nya Zeeland och hem från Australien. En enkel biljett med LAN AKL-SYD i ekonomiklass finns från 119 USD nackdelen är avgångstiden 06:00, det är ca 100 USD dyrare att åka SYD-AKL.
 
Toppen