Tips på boende på Koh Lanta eller Koh Lipe önskas

Diskussion i 'Hotell' startad av Dreamliner, 13 Augusti 2013.

1. Thailandresan är bokad. Det är nästan 10 år sedan vi var på Lanta sista gången och mycket har hänt sedan dess. Kommer spendera ca en vecka runt nyår där för att sedan ta oss ner till Koh Lipe som vi inte besökt men hört mycket om.

Vi vill bo bra och nära stranden med tanke på att vi har två kottar i 4-8år åldern. Budget är ca 1-1,5K/natt.

2. Golfkillen

Golfkillen Medlem

Jag tycker generellt att boendet är dyrare på Lanta än på t.ex Samui. Är pool ett måste? Är du mer inne på charter-stuket (dvs stort, opersonligt och tråkigt...) eller gillar du det småskaliga och mysiga?

3. Flyg är bokat till Krabi och vi flyger vidare från Langkawi så vi kommer hålla oss på västkusten. Pool är inget måste eftersom stränderna på Lanta är bra. Vi är inga charterfantaster så småskaligt och mysigt är vår melodi men inte för enkelt pga kottarna.

4. bjolib

bjolib Medlem

Själv bott på Idyllic Concept resort på Lipe. Rekommenderas starkt! Rent och fräscht, 2 pooler, på sunrise-stranden och bra restaurang. Bodde där feb-12 också med 2 barn som då var 1 och 3 år. Mkt barnvänligt.
    Har bokat en vecka där i slutet på feb nästa år också..

1 person likes this.
  5. rodstrom

rodstrom Medlem

6. Matsson

Matsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hyrde hus med pool på Malee Seaview i höstas.
    Mycket för pengarna,väldigt privat med strandläge och egen pool, kanske något över budget över nyår.
    Trevlig resa!

7. adhoc76

adhoc76 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Problemet är att väldigt mycket var fullbokat på Koh Lipe när jag kollade.... Det var uppbokat ordentligt redan i april/maj i år.... Hittade inget vettigt och Lanta ville jag inte till... Så det fick bli Koh Chang över nyår istället.... Dreamliner: du får lägga på ett kol med boendet på Lipe!

1 person likes this.
  8. Golfkillen

Golfkillen Medlem

Jag gillade Castaway på Long Beach på Koh Lanta. Få bungalows och väldigt familjärt. Ingen pool, och det mesta tas i väldigt lugn takt. Standarden på bungalowen var helt ok. Enda problemet är väl att utloppet från "ån" kan vissa år skära av själva stranden.

Ett annat ställe som var himla mysigt var Baan Lanta, ligger långt söderut, dvs det händer inte jättemycket. En massa trappor, men bungalows var bra och tempot var bra. Däremot så håller jag Long Beach högre. Det kan också vara så att stranden söderut är lite väl avskild för en åttaåring. Klong Dao är väl där det är mest barn, nackdelen är att det kan kännas som en svensk förskola där ibland. Fast går man lite norrut så försvinner det känns det som.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!