Tips på biljett Stockholm-Phuket i business class

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av anbrand, 12 Mars 2014.

1. anbrand

anbrand Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Då har det minst sagt kört ihop sig lite och jag skulle därför vilja höra med er mer erfarna om råd...

Har semester med familjen inbokad i Phuket slutet mars in i april. Allt gott så långt. Nu har företagsledningen från USA med kort varsel beslutat sig för att förlägga säljkonferens hos oss i Sverige (Göteborg) och jag måste helt enkelt närvara :mad:

Får därmed ta mig med egen maskin fram och tillbaka med följande tider som utgångspunkt för att maximera tiden med familjen i Phuket.

Avresa från ARN 1 apr efter 15 (kommer med SK158 från GOT 13:45).

Hemresa från HKT 11 apr efter 13

Kan gå upp till 22k, ej mer.

TG ARN-BKK-HKT hade ju varit det självklara alternativet men missar det den 1:a som går 14. Vill inte vänta ett dygn. Sedan har de fullt i prem ek och biz tillbaka tom 12:e och jag måste hem 11:e

Var en bra ute ARN-VIE-(TG)BKK-HKT ute avg 16:40 men verkar borta och dåligt hem.

Det "bästa" jag hittar nu är ARN-FRA-SIN-HKT ut 17:00, men då är det ej retrofittad (lie angle) A380 (med största sannolikhet) i Lufthansa på långflyget både fram och tillbaka. Dock är priset vettigt strax under 20k.

Tycker jag har kollat det flesta alternativ men då jag aldrig upphör att förvånas över detta forums uppfinningsrikedom tänkte jag höra om jag missat något. Kanske från GOT vid 14 men jag ser inget iaf.

Tack på förhand om någon orkar kika.

/anbrand

Last edited: 21 Mars 2014
  2. Två saker vill jag säga.

3 personer gillar detta.
  3. anbrand, mitt tips är att söka Stockholm - Bangkok och köpa Bangkok - Phuket separat. Det är nästan alltid billigast.

Använd Doktorns fina tips...

4. anbrand

anbrand Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack Dr. Miles! Två saker. 1. Vet inte vad du har emot förkortningar men men. Sorry för det. 2. Har självklart kollat ITA Matrix innan jag ställde frågan här. Den ger t.ex. 33k i Lufthansa C medans Lufthansa web ger 19.8k, tänkte någon hade annat förslag.

Tack Senator! Jag sitter helst med ett PNR (sorry för förkortningen).

5. Det kan du :) men då behöver du ringa in till någon.. Två biljetter, men en PNR...

6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    1) De blir inte sökbara då de är för korta.
    2) 9/10 gånger blir de fel. Hur många ska verkligen till LOS och inte till LAX..?
    3) Det är svårare för folk att förstå vad som avses när man läser korta rubriker.
    4) Det är en forumregel - dvs det är ointressant vad vi tycker, det är vad som gäller här.

6 personer gillar detta.
  7. Du får läsa forumregler noggrannare. Det står att man ska inte använda förkortningar i rubriken.

Alla medlemmar bör komma ihåg att de som använder förkortningar i rubriker belastar Martin och Jacob mycket då det är bara dem som kan ändra rubriken numera. Vilket innebär att de får mindre tid för produktivt arbete.

Forumregler - BusinessClass.se

2 personer gillar detta.
  8. anbrand

anbrand Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack då förstår jag. Försökte redigera i rubriken utan framgång. Om Martin eller Jacob skulle vilja vara så vänliga att ändra till Stockholm - Phuket i Business Class så vore jag tacksam.

9. Du kan kombinera Austrians (OS) Stockholm-Phuket biljett och SWISS (LX) Stockholm-Bangkok biljett och skapa en Open Jaw. Sedan kan du köpa en separat enkelbiljett mellan Phuket och Bangkok som passar din schema.

Det finns dock inte ledig avgång på natten till 12:e utan till 13:e.

Screenshot20140312_10.png

2 personer gillar detta.
  10. anbrand

anbrand Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för tipset med inbound resan Dr. Miles.

Lyckades sy ihop en som passade utmärkt till nästan samma pris. Ni får ursäkta en och annan förkortning nedan :)

Positioneringsflyg med SilkAir från Phuket till Bangkok och en natt på Sukhothai syr ihop det hela efter 9 dagar med familjen på Renaissance Resort. Aldrig varit i Phuket så hoppas det blir bra.

Departure: 01APR14
    LX1255
    Operated by: Swiss
    Stockholm (ARN)
    Departing at: 19:35
    Zurich (ZRH)
    Arriving at:22:00

Departure: 01APR14 Arrival: 02APR14
    LX0180
    Zurich (ZRH)
    Departing at: 22:45
    Bangkok (BKK)
    Arriving at: 14:40 (+1 day)

Departure: 02APR14
    TG0217
    Operated by: Thai International Airlines
    Bangkok (BKK)
    Departing at: 16:50
    Phuket (HKT)
    Arriving at: 18:10

Departure: 12APR14 Arrival: 13APR14
    TG0674
    Operated by: Thai International Airlines
    Bangkok (BKK)
    Departing at: 23:50
    Beijing (PEK)
    Arriving at: 05:30 (+1 day)

Departure: 13APR14
    LX0197
    Beijing (PEK)
    Departing at: 06:45
    Zurich (ZRH)
    Arriving at: 11:20

Departure: 13APR14
    LX1250
    Zurich (ZRH)
    Departing at: 12:25
    Stockholm (ARN)
    Arriving at: 14:50

1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!