Senaste nytt

Tips på all inclusive på Gran Canaria

Najk

Medlem
Så tänker jag, liksom ordna egen transfer. Men som alltid får man ju kika på merkostnad osv. Att flyga med Jettime var ju till viss del ansträngande, till annan del bra (t.ex. varm mat och ordentlig service - även om allt givetvis är föremål för pröjs).

Åker varje år till Gran Canaria och bor i en väns hus, och har åkt med barnen 10-talet gånger i alla åldrar.
Just med transfer är ju den lokala bussen smidig, finns rutter till och från flygplatsen till i princip alla platser på ön.
Taxi är väldigt billigt med, men de kör som dårar och har ofta inga bilstolar utöver 1 sittdyna.

Har man små barn så är det skönt att slippa åka runt och tänka på bilstolar och ha all-inclusive men annars tycker jag Gran Canaria är ett bra ställe att besöka lite olika restauranger. Finns ett par bra guldkorn, även om mycket är skräp.
 

Agö

Medlem
Just med transfer är ju den lokala bussen smidig, finns rutter till och från flygplatsen till i princip alla platser på ön. Taxi är väldigt billigt med, men de kör som dårar och har ofta inga bilstolar utöver 1 sittdyna.
Precis. Pallade inte busstransfer tillbaka så valde att ordna transfer genom hotellet. 50 EUR för prydlig bil, chaufför med vit skjorta och slips, och ordentlig barnstol. Han körde dessutom lugnt efter att jag sagt till i förväg att han skulle göra det.
 

Najk

Medlem
Precis. Pallade inte busstransfer tillbaka så valde att ordna transfer genom hotellet. 50 EUR för prydlig bil, chaufför med vit skjorta och slips, och ordentlig barnstol. Han körde dessutom lugnt efter att jag sagt till i förväg att han skulle göra det.

Grymt bra!
När barnen var små hyrde jag bil för i princip enbart transport till och från flygplats och tog med egna barnstolar i Airshells just för att ha en bra transport. Varken smidigt eller kostnadseffektivt.
 
Tackar! Hur var maten?

Jag och familjen var där nyåret 2017. Då var det en buffe plus en mindre a la cart meny som var helt ok. Buffen var bra, väldigt nöjd första dagen men den blev lite tråkig efter en vecka. Barnanpassat.

Det finns också ett väldigt litet torg i närheten med 4-5 restauranger, de ser verkligen inte ut mkt för världen men vi var på en av dem och blev positivt överraskade, gott och prisvärt.
 
Toppen