Senaste nytt

Tips på all inclusive på Gran Canaria

FFS

Medlem
Fått lite blodad tand av detta sätt att resa och bo med små barn. Väl hemkommen från Teneriffa och redan utmattad av mörker, kyla, regn och allmän tristess söker jag därför nya tips på barnvänliga all inclusive-hotell på Kanarieöarna. Det får gärna vara skandinavisk touch så att jag kan placera mina döttrar i Bamseklubb eller motsvarande. Hit me!
Här var vi för drygt ett år sedan
Ocean Beach Club - Gran Canaria i Playa del Cura - Familjesemester med Ving
Bra hotell med havsutsikt från de flesta rum.
Inte Bamse men Lollo & Bernie
 

Homer

Medlem
Fått lite blodad tand av detta sätt att resa och bo med små barn. Väl hemkommen från Teneriffa och redan utmattad av mörker, kyla, regn och allmän tristess söker jag därför nya tips på barnvänliga all inclusive-hotell på Kanarieöarna. Det får gärna vara skandinavisk touch så att jag kan placera mina döttrar i Bamseklubb eller motsvarande. Hit me!


Bo vartsomhelst, använd RUT-avdrag och ta med en nanny....
 

RickardG

Medlem
Fått lite blodad tand av detta sätt att resa och bo med små barn. Väl hemkommen från Teneriffa och redan utmattad av mörker, kyla, regn och allmän tristess söker jag därför nya tips på barnvänliga all inclusive-hotell på Kanarieöarna. Det får gärna vara skandinavisk touch så att jag kan placera mina döttrar i Bamseklubb eller motsvarande. Hit me!

Här var vi för några år sedan: Sunwing Arguineguín Seafront i Arguineguín - Familjesemester med Ving Alla i familjen var helnöjda med barnklubb, pooler, all-inclusive och maten. I närheten finns Palmitos park och sanddynerna i Maspalomas om man vill göra ett par korta barnvänliga utflykter.
 

Alf

Medlem
Finns det inga ställen som har servering av a la carte rätter på kvällen. Buffe’ två gånger om dagen klarar jag inte av. En buffe’ blir ganska slabbig och ofräch efter ett slag. På kvällen vill jag kunna välja från en matsedel och sitta vid bordet och bli serverad.

Var i Antigua förra året och där var det buffet’ till lunch och a la carte på kvällen. Det var riktigt bra samt en bar som gjorde de bästa drinkar man kan tänka sej.
 

Agö

Medlem
Finns det inga ställen som har servering av a la carte rätter på kvällen. Buffe’ två gånger om dagen klarar jag inte av. En buffe’ blir ganska slabbig och ofräch efter ett slag. På kvällen vill jag kunna välja från en matsedel och sitta vid bordet och bli serverad.

Var i Antigua förra året och där var det buffet’ till lunch och a la carte på kvällen. Det var riktigt bra samt en bar som gjorde de bästa drinkar man kan tänka sej.
Det finns garanterat men kanske inte vanligt på s k barnvänliga ställen. Det ställe jag var på över nyår var >80 % barnfamiljer med barn <10 år.
 
  • Gilla
Reactions: Alf

Andreas.Net

Medlem
Även om tråden gäller Gran Canaria så vill jag slå ett slag för Kap Verde som i mitt tycke är långt bättre och om man är ute efter all-inclusive så finns det ett antal stora och rätt lyxiga anläggningar både på ön Sal och Boa Vista.
Vi var på Sal under höstlovet och bodde på ett hotell som heter Melia Dunas Beach, själva hotellet är en jättestor anläggning med flera pooler och det ligger direkt vid stranden, när det gäller mat så kunde man välja mellan a la carte eller buffé frukost lunch och middag, vi körde oftast buffé till frukost men a la carte resten av måltiderna.
Prismässigt så tror jag även att man får mer för pengarna i Kap Verde.
 

BAS

Medlem
Fått lite blodad tand av detta sätt att resa och bo med små barn. Väl hemkommen från Teneriffa och redan utmattad av mörker, kyla, regn och allmän tristess söker jag därför nya tips på barnvänliga all inclusive-hotell på Kanarieöarna. Det får gärna vara skandinavisk touch så att jag kan placera mina döttrar i Bamseklubb eller motsvarande. Hit me!
Om man inte vill köpa charterpaket, men ändå få svensk barnklubb kan man boka TUI:s familjehotell via tui.at. TUI är också väldigt sökvänlig vad gäller att hitta rum för barnfamiljer med upp till 4 barn. Deras filter för att bara söka på all inclusive fungerar dessutom utmärkt.
 

Agö

Medlem
Om man inte vill köpa charterpaket, men ändå få svensk barnklubb kan man boka TUI:s familjehotell via tui.at. TUI är också väldigt sökvänlig vad gäller att hitta rum för barnfamiljer med upp till 4 barn. Deras filter för att bara söka på all inclusive fungerar dessutom utmärkt.
Så tänker jag, liksom ordna egen transfer. Men som alltid får man ju kika på merkostnad osv. Att flyga med Jettime var ju till viss del ansträngande, till annan del bra (t.ex. varm mat och ordentlig service - även om allt givetvis är föremål för pröjs).
 
Toppen