Tips på all inclusive på Gran Canaria

Diskussion i 'Hotell' startad av Rickard, 18 Augusti 2016.

1. Rickard

Rickard Medlem

Hej!

Har bokat en bonusresa till Gran Canaria i januari och letar nu efter ett all inclusive-hotell för familjen. Vad jag förstått så vill man hålla sig på sydkusten (varmare i januari). Jag vill ha rent och fräscht, bra poolområde samt bra mat. I övrigt bryr jag mig inte så mycket (läge, underhållning etc är sekundärt). De alternativ jag hittat än så länge är:

ClubHotel Riu Gran Canaria
    Ocean Beach Club - Gran Canaria

Eller ska man kanske skita i all inclusive? Jag har aldrig varit på en all inclusive-resa förut, så jag vet inte riktigt vad man ska förvänta sig. Har hört mycket gott om Lopesan Baobab Resort samt Radisson Blu Resort, men det blir ju inte direkt billigt (~30k för 8 dagar för B&B).

Tack på förhand!

/Rickard

Agö gillar detta.
  2. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad skönt det låter!

Rickard gillar detta.
  3. Holgersson

Holgersson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag hade skippat All Inclusive och antingen gått på restaurang alla dagar eller bokat ett lägenhetshotell så man kanske äter lite där istället.

Håller med om att satsa på södra delen av ön, vi håller själva till i Arguineguin (eg Patalavaca blir det väl) men tar ofta en taxi till Puerto Rico på kvällarna för restaurangbesök. Utbudet och priserna är lite bättre där. Taxipriserna däremellan är försumbara.

Vi brukar vara på anläggningen Anfi där vi är nöjda med både lägenheten och pooler m.m. Vi håller till på Grand Anfi men även de andra klubbarna är bra och man nyttjar fritt alla pooler och gemensamhetsanläggningar. Finns ganska bra restauranger där också. Utanför området finns en fin strand och marina öppet för allmänheten (tror alla stränder måste vara public så att säga) Om man inte vill köpa en lägenhet kan man hyra direkt av ägare (tror jag eller om även dessa måste gå indirekt via Anfi) eller boka via Anfi men då måste man nog gå med en säljare runt en dag och titta ( Finns lite mer info här Anfi Group )

Oavsett vad ni väljer är ett tips att satsa på ett ställe med tempererad pool. Vi åker oftast vid oktober / november eller mars / april men hela tiden häremellan kan kvällarna vara lite kyliga även på södra delen av ön.

Rickard gillar detta.
  4. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om ni bara är vuxna skulle jag strunta i All-inclusive. Med barn är det ju dock sjukt bekvämt. :)

Rickard, Dr. Miles och Johannes gillar detta.
  5. RickardG

RickardG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Instämmer till fullo. All-inklusive är perfekt med barn. Endast vuxna tycker jag man får en bättre totalupplevelse utan all-inclusive.

6. Rickard

Rickard Medlem

Tack för alla tips. Jag tror det lutar åt halvpension på Lopesan Baobab. Blir dyrt, men jag har bara läst positiva saker om det hotellet.

7. BAS

BAS Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mina föräldrar bodde på Baobab härom året, tyckte det var mycket bra, förutom maten somde var väldigt besvikna på. Så all inclusive rekommenderas inte där.

Bästa all inclusive-maten får du nog på Seaside Sandy Beach. Äldre hotell, så inga coola infinity-pooler mm. Min erfarenhet är att man får bäst pris om man mailar dem direkt och ber om offert.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!