Senaste nytt

Tips på aktiviteter i Florida (Orlando/Miami/Tampa)?

Fribbs

Medlem
Blir det en runda förbi Everglades rekommenderar jag ett stopp på Shark Valley Visitor Center där man kan åka guidad runda ut på träsket. Mycket trevligare och mindre kommersiellt än indianbyar eller alligatorfarmar.
 
Väcker liv i tråden då Florida ser ut som ett intressant resmål under vintern. Ska dit om 2 veckor!
Ska hyra en bil för att göra en roadtrip med hela familjen genom östkusten och sen återvända hem med flyg.
Följande stopp på vägen planeras: Washington DC(en dag), Orlando, Cape Canaveral, West Palm Beach, Boca Raton. Vet inte om det blir någon tid över för Florida Keys.

Kan ni rekommendera allmänna strander eller hotell med simbassäng med havsutsikt? Mest intressant är det området runt PBI då vi kanske kommer bo några dagar där.

Jag har endast BW Diamond, HH Guld status och massa CC pöäng. Men 2 hotell som sticker ut på stranden verkar vara Holiday Inn Resort Daytona Beach och Hampton Inn Daytona Shores.
Om ni vet några till som är värda ett besök vore jag tacksam.

Tack i förhand.
 
Jag har endast BW Diamond, HH Guld status och massa CC pöäng. Men 2 hotell som sticker ut på stranden verkar vara Holiday Inn Resort Daytona Beach och Hampton Inn Daytona Shores.
Om ni vet några till som är värda ett besök vore jag tacksam.

Tack i förhand.

Efter 3 besök de senaste åren i Daytona hade jag avrådit från att stanna där, känns som deras "glory days" är över. Hade tidigare en kompis som bodde där och jobbade som pilotinstruktör och hans egen benämning av staden var:" Floridas r-vhål, blir bättre oavsett vilket väderstreck man åker!"

Kanske någon som har en annan bild?

Tycker att vart man åker i Florida beror på ålder och vad man vill göra. Västkusten är bra för sol och bad, men ganska dött och mycket pensionärer. Ft Lauderdale och Miami är trevligare i min mening, men oftast sämre bad i havet.
 
Någon som har koll på trafiken i Florida? Om Google säger 2 timmar är det verkligen så eller bör man lägga till lite extra för eventuella rusningstimmar?
 

segra

Medlem
Någon som har koll på trafiken i Florida? Om Google säger 2 timmar är det verkligen så eller bör man lägga till lite extra för eventuella rusningstimmar?

Beror lite på vart man ska. Men kör man Florida Turn pike (betalväg) så är där Int någon kö förrän man närmar sig de stora orterna.
 
Om Florida. Igen. Kan någon peka på ett kort reserapport från förra året där det var en bild av lazy river på hotellet? Kommer ihåg att en mersa användes som transport under resan. Både "lazy" och "mersa" ger inga bra sökresultat. :(
 

bhen

Medlem
Tar upp denna tråden igen, har någon tips på Familjevänligt hotell runt Clearwater?
barnpool etc, hade varit fint.

Gärna också tips på aktiviteter, behöver man bil eller funkar Uber ok?
Planerar långhelg i Juni med 2barn, 2 och 4år.
B
 
Toppen