Tips på aktiviteter i Florida (Orlando/Miami/Tampa)?

Diskussion i 'Resmål & visum' startad av Toby, 14 Oktober 2012.

1. Toby

Toby Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Någon som sitter inne på tips vad man kan hitta på i Florida?

Främst Orlando, Miami och Tampa jag kommer röra mig i men kommer hyra bil hela vistelsen så någon avstickare kan man nog ta.

2. Florida Keys tycker jag definitivt är värt ett besök. Vi stannade på Holiday Inn Key Largo som är ungefär halvvägs ut till Key West.

Cape Canaveral och Kennedy Space Center är också värt att besöka (gigantisk Saturn V som du inte får missa) trots att Space Shuttle slutat flyga.

2 personer gillar detta.
  3. Flygarn

Flygarn Medlem

Miami - Miami Beach, Aventura Mall, Sawgrass Mills och ät mexikansk mat samt ett besök till Tom Jenkins BBQ
    Orlando - Seaworld, Cape Canaveral och Mall at the Millenia
    Tampa - Bush gardens och promenera på stränderna vid Clearwater om du har vägarna förbi

4. Toby

Toby Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för tipsen.
    Kommer bo på Holiday Inn Clearwater beach några nätter och Busch Gardens får jag INTE missa.

Ska kolla upp Florida Keys.

5. Om du ändå är i Clearwater så passa på att glida in hos Scientologerna. Allt i Clearwater kretsar kring det och räkna med att försöka bli indragen till deras museum och death center.

6. Toby

Toby Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Någon som varit och sett NHL hockey i Florida? Är det mest tryck i Tampa eller Florida?

7. segra

segra Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag kan rekommendera Naples, fantastiskt trevligt ställe. Ett av de få ställena i Florida där man faktiskt kan gå. Trottoarer finns och folk går faktiskt till restauranger etc. Universal i Orlando är också rätt kul om man gillar åk attraktioner. Vi hyrde en villa på Reunion resort och därifrån var det smidigt att ta sig runt med bil till de ställe vi besökte. Ett tips om man vill besöka Universal är att bo på något av on site hotellen. Då kan man använda rumsnycklen som fast track till alla attraktioner, för köer är där. Har själv bott på Hard Rock Hotel de 2 ggr vi varit där. Vi hade villan i 2 v men tog in på hotell ett par nätter på olika ställe för att slippa stressen att köra hem sent på kvällen vid olika utflykter.

8. Skillsen

Skillsen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Träskbåt i everglades ska du definitivt prova...

9. St Petes Beach, fritt från turister och människor och pudersand. Sanibel Island om man gillar golf och bad samtidigt med mysiga små restaurangen och kafeer.

1 person likes this.
  10. miles

miles Medlem

Land:
    United Kingdom United Kingdom

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!