Senaste nytt

Tips om Trondheim? (Hotell, restaurang..)

HenrikAI

Medlem
Tar gärna emot tips inför mitt första besök i Trondheim i sommar (slutet av juli).

Hotell? Rica Bakklandet Hotel och Rica Nidelven Hotel verkar riktigt prisvärda. Någon som provat, eller har ni några andra favoriter? Ska man oroa sig för att det blir sämre nu när Scandic köpt Rica?

Skulle gärna vilja ha något restaurangtips också. Behöver inte vara Guide Michelin-klass direkt, men gärna åt det håller i alla fall. Tema: "en romantisk middag".

Tack på förhand!
 

rvarttinen

Medlem
Kan rekommendera Rica Nideleven Hotel i Trondheim. mycket omfattande frukostbuffé. Fleras sorters lax, äggrätter på beställning, fruktdisk med färskgjorda smoothies, kallskuret, etc. Gillade också maskinen som pressade apelsiner rakt ned i glaset åt en. Barista som gjorde espresso på beställning ... inte långt från hotellet finns en samling bra restauranger. Kollar och återkommer, kommer inte ihåg på rak arm vad den hette som vi provade, men det var ett bra ställe.
 

Moco

Medlem
Om du vill ha en "romantisk middag" rekommenderar jag To Rom og Kjøkken. Bra käk och service. Boka bord är ett måste.

To Rom og Kjøkken - Restaurant i Trondheim

Instämmer här. Trondheims kanske bästa restaurang.

I övrigt rekommenderar jag en promenad i Bakklandet. Se Nidarosdomen. Sitt på en uteservering vid Solsiden.
Liten, fin och ganska trevlig stad - på sommaren.
 
Last edited:

HCas

Medlem
Bumpar en gammal tråd. Ska till T'heim några dagar, tips på saker att se/göra? Det enda jag känner till är domen.

Även tips på mat/ölställen tas tacksamt emot.
 
Toppen