Tips om Bahrain - aktiviteter och tips på hotell

Diskussion i 'Resmål & visum' startad av SeaPlanePilot, 9 Juni 2014.

1. SeaPlanePilot

SeaPlanePilot Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Funderar på att göra en tvådagars avstickare från Dubai till Bahrain i höst. Finns det nåt skoj att göra där och har ni förslag på hotell?

2. OnlyAFool

OnlyAFool Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Funderar på något liknande då jag kanske ska besöka Dubai någon gång nästa vår. Det jag kan tipsa om är att Bahrain har ett F1 race som brukar vara någon gång på våren.

3. Jag bor delvis i regionen och kan säga att Bahrain är ganska tråkigt (även i jämförelse med Abu Dhabi). Det finns vissa schyssta bazaarer om ni gillar det. Känns väldigt arabiskt och gammalt men med snygg presentation. The Tree of Life är ganska populärt bland folk som besöker Bahrain. Det är ganska intressant då det är det enda trädet i en öken och man är ganska osäker på hur den växt fram (fått sitt vatten). Bahrain är lite mer jordat än t.ex Dubai där mycket är glitz & glamour - blir en liten skillnad rent kulturmässigt vid besöket. Många från Saudiarabien kör en minisemester där då det är lite mer avslappnat på dem religiösa reglerna där.

Sammanfattningsvis kan det vara okej att besöka Bahrain och bara ta det lugnt, besöka något museum, några Hookah-bars och ta del av lite historia.

1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!