Senaste nytt

Tips och trix med bonuskort

E.K

Medlem
Är det någon här på detta eminenta forum som medvetet låter bonuskortet gå ut, för att uppleva hur hemskt det är att vara statuslös ett tag!!
Nej skulle jag vilja påstå för de allra flesta här.
Är det så hemskt att vara statuslös ett tag. NEJ om man jämför med fördelarna??

Personligen har jag 2 olika kort inom samma allians och blev oerhört besviken för ett antal år sen när jag fick förlängd status i ett helt år.
Med lite planering och långsiktighet lät jag bli att registrera bonuskortet på den sista resan för att lite kallsinnigt efterregistrera milen nästan 6 månader senare.

Vad hände sen. Jo för ett par dagar sen fick jag tillbaka min status och den gäller till Februari 2018

För att detta skall fungera så måste man göra flygningen ca 45 till 1 dag innan statusen går ut.
Sen är det bara att vänta ut tiden på 6 månader vilket är max gränsen för dom flesta flygbolag för att kunna efterregistrera milen.
Sen är det upp till var och en hur kall man är med efterregistreringen, Jag gjorde min två veckor innan, ifall man skulle behöva skicka in boardingkorten.

Sen är det värt att beakta att många flygbolag ger en längre status när man från silvernivå kliver upp till guld igen.

Fortsätt med mileage runnen, men låt korten gå ut ibland för dubbel glädje, i mitt fall trippel glädje!!
 
Toppen