Senaste nytt

[Tips] Japan-Söderhavet i Air New Zealand Business class, 20.000 UA miles per enkel

Dr. Miles

Expert
Uppdaterad: 2013-MAR-12

United Airlines - Interactive travel destinations awards chart

Screenshot20130312_6.jpg

Det går också att ta en stopober per tur och retur, men inte när man bokar som enkelresa.


---originalpost 2011-07-13---
United Airlines (UA) MileagePlus har nyligen justerat sin award chart.

Från denna ändring har de skapat flera regioner, vilket är egentligen anpassat till Continental (CO)s OnePass.

De har skapat regioner bl a Oceania.

Nu kan man flyga mellan Japan och Oceania för 12,500 UA miles i Economy class, 20,000 UA miles i Business class per enkel resa.

Deras definition av Oceania är:
  • American Somoa
  • Cook Islands
  • Fiji
  • Federated States of Micronesia
  • French Polynesia
  • Guam
  • Marshall Islands
  • New Caledonia
  • Northern Mariana Islands
  • Palau
  • Papua New Guinea
  • Tonga
  • Vanuatu
  • Western Samoa

Nadi(NAN), Rarotonga(RAR), Papeete(PPT), Apia(APW), Niue(IUE), Nuku'alofa(TBU), Port Vila(VLI) eller Noumea(NOU)

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Jag har ringt till UA MileagePlus call center i USA och har frågat om det går att flyga Tokyo-(NZ)-Auckland-(NZ)-Papete(Tahiti).

Ja, det går sa hon. Så länge man inte stannar i Auckland, det är 20,000 miles per enkelresa i Business class som gäller.

Om du har lite orphan miles på UA MileagePlus, kan det vara mycket bra värde.

Här kan ni hitta United Airlines Mileage Plus Star Alliance partner award chart.

Air New Zealand Business Premier
3703753806_1db1ce65ac_z.jpg

(Foto: Air New Zealand Business Premier by :rolleyes : on Flickr)

446087407_b5b9ff75fe_z.jpg

(Foto: Air New Zealand by Chris&Steve on Flickr)
 
Last edited:

090034208

Medlem
Hej.
Detta är faktist en otroligt bra deal. NRT-AKL(ca 11 h flygning) samt AKL-PPT(ca 5 h) i C-klass för 20 000 miles, 40000 miles t/r. Skulle jag ha United MileagePlus skulle jag utan tvekan använda det.
 

Dr. Miles

Expert
För de som inte har United miles, det går att köpa miles från Uniteds webbsida.

Att köpa 20,000 United miles kostar 753 USD inkl. skatter & avgifter. Vilket är grovt 5,000 SEK.

10,000 SEK + skatter(United MileagePlus tar inte bränsletillägg) för Tokyo/Osaka-Auckland-Papete/Nadi(Fiji) t/r i Business class är inte dålig deal.
 

JensE

Medlem
Och har man ett Continental Onepass konto med poäng som ligger och slaskar så öppna upp ett United MileagePlus.
Länka kontona och sedan kan man föra över poängen gratis.
Har du status så blir du matchad också.
 

JensE

Medlem
Eller så tar man det ett steg längre. (Osäker om United har denna funktion eller inte men det kan göras via Continental)
Boka en biljett long-haul t.ex EWR-NRT
Gå in på din bokning och klicka get extra miles.
Då kostar 20000 miles $500. Genomför köpet och du får miles direkt på ditt konto.
Sen avbokar du din resa direkt (senast 24 timmar efter köp) och det kostar inget.
För över poängen till ditt United MileagePlus konto.

OnePass Maximizer
24-hour Flexible Booking Policy

Då är vi nere i 6500:- ungefär :cool:
 

Dr. Miles

Expert
Eller så tar man det ett steg längre. (Osäker om United har denna funktion eller inte men det kan göras via Continental)
Boka en biljett long-haul t.ex EWR-NRT
Gå in på din bokning och klicka get extra miles.
Då kostar 20000 miles $500. Genomför köpet och du får miles direkt på ditt konto.
Sen avbokar du din resa direkt (senast 24 timmar efter köp) och det kostar inget.
För över poängen till ditt United MileagePlus konto.

OnePass Maximizer
24-hour Flexible Booking Policy

Då är vi nere i 6500:- ungefär :cool:

Har jag gjort något fel? Det kommer inget "get extra miles" alternativ under "Manage Reservations".
 

JensE

Medlem
Har du betalat biljetten eller har du fare lock ? Dyker upp efter att biljetten har blivit ticketed.
Alltså fare lock tillåter inte detta.

Efter du har betalat så kan du gratis avboka din flygbiljett inom 24h
 

Dr. Miles

Expert
Har du betalat biljetten eller har du fare lock ? Dyker upp efter att biljetten har blivit ticketed.
Alltså fare lock tillåter inte detta.

Efter du har betalat så kan du gratis avboka din flygbiljett inom 24h

Jag bokade först Hong Kong - San Fransisco enkel, men "get extra miles" dök aldrig.
Sedan avbokade jag biljetten och bokade Newark - Hong Kong istället, för jag trodde att den dyker upp endast ex-USA. Men det var samma sak.
 

JensE

Medlem
Jag bokade först Hong Kong - San Fransisco enkel, men "get extra miles" dök aldrig.
Sedan avbokade jag biljetten och bokade Newark - Hong Kong istället, för jag trodde att den dyker upp endast ex-USA. Men det var samma sak.

Låter skumt. Det har alltid dykt upp för mig efter att jag köpt en biljett och den blivit ticked.
Vid senaste bokningen använde jag mig av fare lock under en vecka. Då fanns inte alternativet för att köpa extra miles. Men så fort jag betalade biljetten dök alternativet upp.

Hoppas dom inte ändrat på detta nu.
Många använder denna funktion tillsammans med elite maximizer för att toppa upp med elite miles om man är nära att uppnå en ny statusnivå.

Läst igenom nu lite på FT och inget verkar tyda på att dom tagit bort detta.
 

Dr. Miles

Expert
Ja, denna kalas fortsätter efter United & Continental merger.
Tokyo-Papeete enkelresa för 20.000 United miles i Business class och för 35.000 United miles i First class.

Följande resa för 35.000 miles per enkelresa och skatter är bara 31 USD. :cool:

Tokyo-Bangkok: THAI First
Bangkok-Sydney: THAI First
Sydney-Auckland: Air New Zealand Business
Auckland-Papeete: Air New Zealand Economy

Screenshot20120409_1.jpg


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Last edited:
Toppen