Senaste nytt

Tips inför besök Champagne i höst

Frigidus

Medlem
Tack! Sophie är rolig, sista gången jag pratade med henne så ondgjorde hon sig över att fransmän inte begriper Champagne "de bara går in på supermarche och tar det billigaste..." :p Och när jag sa att jag ville köpa några extra lådor utöver vad vi gjort upp skakade Pierre vilt på huvudet och viftade avvärjande med händerna åt henne medans hon totalt ignorerade honom och sa att naturligtvis ska ni få det...:D de har betydligt större efterfrågan än de kan leverera.
Nästa gång får du fråga om historien när hon kastade ut systembolagets representant
Pierre smög omkring även när vi var där men man fattade snabbt vem som styr båten. Hon berättade även att dom funderar på att göra en B&B. Lär definitivt bli gäst då....
 
Nästa gång får du fråga om historien när hon kastade ut systembolagets representant
Pierre smög omkring även när vi var där men man fattade snabbt vem som styr båten. Hon berättade även att dom funderar på att göra en B&B. Lär definitivt bli gäst då....
Hehe har hört den också... och Juhlin...stöttar helhjärtat hennes planer på B&B!

Kul att nån mer har varit där! Hon är fantastiskt trevlig tycker jag. Har fortfarande ett par lådor kvar, men det blir nog en sväng ned efter sommaren eller i vår.

Paul Dethune!!! Åk dit och handla allihopa!!!;-)
 

peng

Medlem
Tänkte bidra med mina tips men ser att @Christiansson gjort ett utmärkt jobb.

Paul Dethune är definitivt värt ett besök. Liten odlare med fantastisk Champagne. Att bara få träffa frispråkiga Sophie är värt besöket.

Paul Dethune!!! Åk dit och handla allihopa!!!;-)

Följer era råd! Vi har bokat in en guidad visning hos dem på fredag!

Sedan ska vi se om det finns möjlighet för lunch hos Selosse på lördag, har tänkt cykla bortåt Cramant, Le Mesnil-sur-Oger denna dag.
 

ulagun

Medlem
Som nämnts verkar besök i Champagne under hösten väldigt populärt.
Oerhört svårt hitta hyfsat boende för fyra pers.
Vi har därför beslutat att skjuta på besöket till nästa år.
Vår fråga är om juni är en bra månad för besök?
 
Toppen