Senaste nytt

Tips inför 4 dagar i Chicago

Väldig fint hotel, men lounge och frokost är inget värd. Runnet hade en fin störlek, jag fick upgrade to King Executive rum. Totalt är det ok til prisen.

Kan kun rekommandera Girl and the Goat och Bavette's fantastisk mat båda stellar.
 

Per N

Medlem
Kom hem från Chicago igår efter två nätter på plats. Vi testade Joe´s Seafood Prime Steak & Stone Crab, Smith & Wollensky, Chicago Cut och på rekommendation från @011430121 Sunday Brunch på Shaw´s Crabhouse. Bästa stekhuset var Chicago Cut och Brunchen på Shaw´s Crabhouse var väldigt bra och trevlig även om den inte ska jämföras med Sunday Brunch i Asien. Vi åt burgare på Smith & Wollensky som är ett stekhus så dom fick inte bekänna färg i det avseendet men stället och läget var väldigt trevligt.
 

jerixon

Medlem
Nice! Ser fram mot att åka nästa Fredag och fira St Patricks day och njuta lite av sport och en underbar stad :)
Varje gång man läser i tråden blir man lite mer taggad!
 

Kimmen00

Medlem
Förutom all mat finns det ju annat att göra.. Vi var där mellan jul+nyår och betade av typiska turistmåsten:
Missa inte The Field Museum och Museum of Science and History
Spendera en dag o shoppa på The Magnificent Mile.. besök Navy Pier och ta med ungarna till Lincoln Zoo (gratis).
Besök förorten Andersson, där finns bla Swedish American Museum som är fokuserat på immigranterna från Sverige.
 

Hubert

Medlem
Jag snor tråden pga att jag idag bokade en awardresa till Chicago för att fira min och fruns 15-åriga bröllopsdag i maj. Jag har sneglat på två hotell:
The Peninsula och The Ivy Boutique Hotel.

Någon med nyare erfarenhet av dem? Jag vet att de är två olika typer av hotell men de känns intressanta på lite olika vis...

Tackar också för tipsen på restauranger :) Känns inte svårt att hitta bra ställen att äta på! Joe’s seafood... och Gibsons känns också intressanta!

Ska bara sedan försöka toppa resan med ett byte från SAS business till vår första Lufthansa first...:)
 
Last edited:

jumbooze

Medlem
Läget ser riktigt bra ut på båda, ingen erfarenhet av någondera tyvärr, vet bara att mitt favorithotell för bästa säng är LondonHouse ;)
 

Homer

Medlem
Ibland blir det mer spännande än man räknat med.




6 trapped in elevator at former John Hancock Center fall more than 80 floors after cables snap | abc7chicago.com

upload_2018-11-19_19-54-44.jpeg


Chicago firefighters rescued six people trapped in an elevator Friday after it plunged 80 stories. They had to cut through a concrete wall to find the elevator, stopped at the 11th floor in a blind shaft. Chicago Fire Department
 

Jönsson

Medlem
Ibland blir det mer spännande än man räknat med.




6 trapped in elevator at former John Hancock Center fall more than 80 floors after cables snap | abc7chicago.com

Visa bifogad bild 81856

Chicago firefighters rescued six people trapped in an elevator Friday after it plunged 80 stories. They had to cut through a concrete wall to find the elevator, stopped at the 11th floor in a blind shaft. Chicago Fire Department
Vilken skräck. Det rätt lång tid att falla 80 våningar. :eek:
 
Toppen