Senaste nytt

Tips inför 4 dagar i Chicago

Voyageur

Medlem
Michelin Restaurangerna jerixon nämnde tar $18 respektive $25 för 3 rätters lunch
det är mindre än du får betala för en hot dog på något av de många hipsterställena.

3 rätters lunch $18
Naha


3 rätters lunch $25
5 rätters middag $90, 7 rätters $120
Rick Bayless | Topolobampo



Jodå, baren på 96:e våningen john hancock building är en bra rekomendation
men har du otur kan du få stå länge i kö och när du kommer fram är du inte garanterad fönsterplats
The Signature Room at the 95th® – The Signature Lounge at the 96th®


Det kan vara idé att göra två kryssningar, en dagskryssning och en natt/dinner Cruise.


Helikoptertur är spektakulärt och billigare än det låter


Utflykt Visit the Harley-Davidson Museum® | Harley-Davidson USA
passa samtidigt på att besöka Wisconsin Craft Beer Festival 2016 in Milwaukee, WI | Everfest

Underbara tips :) stort tack!!
 

Voyageur

Medlem
Tåget/Metron eller Uber.

Bra restauranger kan @Homer i Chicago. Jag tog 2 av hans tips för Michelin luncher med set menu och de var kanon.
Naha och Topolobampo, båda otroligt prisvärda.
Var även på Weber Grill Steakhouse och Girl and the Goat, samt käka pizza på Lou Malnati's.
Frukost brukar vi käka på YOLK.
De ställena hade jag klarar mig utmärkt med på 4 dagar, och hade åkt leende där ifrån med sug efter att komma tillbaks :)

Topolobambo bokat :) verkar vara poppis ställe då det till och med på håret att få bord mot slutet av oktober. Surt dyr middag kommer det att bli men kanske värt för en kväll. Lunchen var inte aktuell tyvärr.
 

jerixon

Medlem
Betade av en 10-15 stjärnor från guiden (mestadels lunchmenyer) förra året och detta var en av mina favoriter :)


Topolobambo bokat :) verkar vara poppis ställe då det till och med på håret att få bord mot slutet av oktober. Surt dyr middag kommer det att bli men kanske värt för en kväll. Lunchen var inte aktuell tyvärr.
 

Adam.Å

Medlem
Jag skulle boka bord på Signature Room At the 95th The Signature Room Private Events Gallery . Svårt att hitta en restaurang med bättre utsikt.
Blues är väldigt stort i Chicago, ta en runda på Buddy Guy's Legends.
Klassisk amerikansk frukost till billigt pris finner du på Yolk.
Åk och kolla på Millennium Park och checka av Cloud Gate.

Vi var där på en stopover över en natt och han med allt förutom Buddy Guy's Legends.
 
Undrar om det är någon som bott på The James? Verkar vara bra och med 10% rabatten på Hotels.se kan man få en svit på över 50kvm för 5000 kr för fyra nätter vilket ju bör vara rätt prisvärt.

Någon som har exakt koll på om hotellet är mysigt, fräscht och om läget är bra om man vill uppleva Chicago på vintern (februari)?

Har såklart testat att använda sökfunktionen som annars brukar ge svar på det mesta men inte denna gång
 
Tack så mycket för bra tipps. Vi åker til Chicago nästa vecka :)
Hotel: Hilton Palmer Hotel som HHD

Ni hittar vår mat program nedan - dock blir det ochsa tid för sightseeing ;)
En sak jag är väldig nöjd med är att jag lyckadas få plats på Bavette's Steak House gennem AMEX,

Tirsdag
Middag på River North Cocktail Bar and Kitchen - Bottlefork

Onsdag
Lunsj Lou Malnati's, the Best Chicago Deep Dish Pizza Restaurant
Middag och öl i Haymarket: Au Cheval | Food & Drink + Home » Jake Melnick's Corner Tap | Chicago, IL

Torsdag
Frukost på Yolk.
Lunsj på Rick Bayless | Topolobampo
Middag på Bavette's
Drink i Hancock building på 96.etage

Fredag
Frukost på Breakfast - Eggsperience Pancakes & Cafe | Eggsperience Pancakes & Cafe eller Welcome to Wildberry Pancakes and Cafe!
Middag på Home - Girl and the Goat
 
Toppen