Senaste nytt

Tips inför 4 dagar i Chicago

Voyageur

Medlem
Kära forum medlemmar, söker tips för Chicago i slutet av oktober. Ändamålet är att tillbringa helgen med en väldigt speciell person, där våra scheman äntligen tillåter det på olika sidor av jorden.

Tanken är självklart att spendera så mycket tid som möjligt tillsammans men också att uppleva det bästa med staden. Hotell är bokat och valet föll på Hilton suites Magnificient Mile som HHD.

Behöver tips för att få en magisk helg för två? Vad finns bortom alla museer etc? Vad finns bortom downtown? Mysiga förorter med småstadskänsla?

Behöver också restaurangtips. Nåt som är genuint och med karaktär men samtidigt inte för poshigt och pretensiöst. Tackar och bockar för era tips!
 

palmen

Moderator
Testa området runt Haymarket, finns många trevliga restauranger där. Gillar man burgare är Au Cheval värt ett besök, gillar man öl går man till bryggeriet tvärs över korsningen.

Se NBA/NFL/NHL om det finns möjlighet, en speciell upplevelse på plats i USA.

Tar man en båttur (tror den heter architect tour) på vattnet i centrala delarna får man lära sig mycket om staden och byggnaderna. GTn ombord är dock inget att skriva hem om.
 

jumbooze

Medlem
Hotell är bokat och valet föll på Hilton suites Magnificient Mile som HHD.
Bodde där tidigare i somras, OK hotell med en lounge som är "bara OK" inte mera... Fick dock en bra upgrade till fin utsikt på hög våning

Som palmen sa ta en båttur, strosa runt Mag Mile om ni giller shopping.
Second City för lite humor.
 

ulagun

Medlem
Är på G att boka resa dit efter nyår. (hockey)
Vore tacksam för förslag på bra Chicago R&B och/eller 60-70-talsrock klubbar. Dock inte i alltför skumma områden.
 

Anton

Medlem
Jag ska dit i december och se hockey, basket och am. fotboll. Hur tar man sig smidigast mellan O'hare och City?

Tips på bra restauranger och shopping mottages också gärna.
 

palmen

Moderator
Jag ska dit i december och se hockey, basket och am. fotboll. Hur tar man sig smidigast mellan O'hare och City?

Tips på bra restauranger och shopping mottages också gärna.
Smidigast är med taxi, ca 50$. Säkert billigare om man kan fixa Uber. Det går att ta "tunnelbana" också men den tar nog längre tid och är inte lika smidig.
 

jerixon

Medlem
Tåget/Metron eller Uber.

Bra restauranger kan @Homer i Chicago. Jag tog 2 av hans tips för Michelin luncher med set menu och de var kanon.
Naha och Topolobampo, båda otroligt prisvärda.
Var även på Weber Grill Steakhouse och Girl and the Goat, samt käka pizza på Lou Malnati's.
Frukost brukar vi käka på YOLK.
De ställena hade jag klarar mig utmärkt med på 4 dagar, och hade åkt leende där ifrån med sug efter att komma tillbaks :)
 

Per N

Medlem
Följer denna tråd med spänning då vi slog till på SAS kampanj med en weekend i början av nästa år. Har någon testat Sunday Gospel Brunch på House of Blues? Musikställen som man kan gå på eftermiddagen (jetlag tillåter inga nattliga äventyr)? En kväll är given på Chicago Cut Steakhouse men lyssnar även på andra tips som kommer in på denna tråd.
 
Toppen