Tips! Icelandair poäng ---> Finnair Pluspoäng

Diskussion i 'Finnair & Finnair Plus' startad av JoeCool, 17 Augusti 2012.

1. JoeCool

JoeCool Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
  2. Mattias Edstrom

Mattias Edstrom Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Stämmer bra det! Flög själv ARN-KEF-JFK i Eco comfort vilket inbringade drygt över 6000 poäng.

3. Personligen skulle jag rekommendera Alaska Airlines Mileage Plan. De är partner med följande flygbolag.

• Air France
    • Air Pacific
    • American Airlines
    • British Airways
    • Cathay Pacific
    • Delta Air Lines
    • Emirates
    • Era Alaska
    • Icelandair
    • Kenmore Air
    • KLM
    • Korean Air
    • LAN
    • PenAir
    • Qantas

De tillhör inte någon allians men att kunna kreditera Emirates flygningar och kunna boka bonusresa på många kända flygbolag är stort plus.

Last edited: 17 Augusti 2012
    4 personer gillar detta.
  4. Traveller

Traveller Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sitter just nu i Saga loungen på Keflaviks flygplats. Kan meddela att även en Eurobonus medlem får poäng med Icelandair. Detta förvånade mig så jag frågade både på nedresan och hemresan och svaret var ja. Tilläggas kan att jag inte bokat med SK prefix.

2 personer gillar detta.
  5. charlesswe

charlesswe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Saga Club poäng har mycket värde om man vill boka Alaska Airlines flighter i First.

För 30 000 Saga pöang, som gåt att köpa för runt 2000SEK (20% buy promo), får man en tur retur inom Nord Amerika i First med en stopover tillåtet.

seppma och Traveller gillar detta.
  6. lonewolf

lonewolf Medlem

Jag har över 200 000 poäng i Club Carlson och såg nyss att man kan konvertera över dessa till 36 000 poäng hos Saga Club. Vad tror ni om att man flyttar över och samtidigt köper på sig lite poäng i Saga Club? Vad kan det räcka till ifall man köper 100 000 poäng och man totalt får i hop 136 000 poäng i Saga? :)

7. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Behåll dem hos Club Carlsson. Det finns ingen anledning att flytta dem innan du *vet* vad du ska göra med dem om det inte är något speciellt erbjudande. Jag dumpade över en rejäl chunk till US DM när de hade 50% bonus på mile transfers i början av året. Men hade de inte haft bonus hade det inte varit någon idé att göra något. Så länge poängen sitter hos CC har du valmöjligheter och dessa minskar drastiskt när du flyttat dem.

2 personer gillar detta.
  8. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @traveller Eurobonus tjänar man väl endast mellan Skandinavien och KEF? Alltså inte vidare till UK eller USA. Kan vara bra att tänka på...

9. rob74

rob74 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag hittar inget på SAS hemsida om detta. Finns det tydligt uttalat i skrift någonstans?

10. erc

erc Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!