Senaste nytt

[Tips] Hur man söker SAS Plus / SAS Plus Saver platser i kalendervy

Dr. Miles

Expert
Innebär detta om jag ex. köper en t&r mellan Sverige och Tyskland att jag bokar den i ASERTY, men om jag köper det som två enkelbiljetter så blir det, ASEOWY på Svergie - Tyskland och ADEOWY för returen - eller spelar Point of sale någon roll här?
Om det är två enkelbiljetter, får du söka två enkelresor separat.

Går det att söka på 2 olika fares, ex. ASERTY och PSERTY samtidigt?
Nej. Om du vill boka en tur & retur, ett lands fare basis för både utresan och för hemresan.
Däremot kan du ha olika fare basis på utresan (t ex ASERTY) och på hemresan (t ex PSERTY)

Innebär en t&r-fare, som ASERTY att det finns A i båda vägar?
Ja.

Om det finns A ena vägen och P andra, blir det en kombination av ASERTY och PSERTY då, eller går det som enkelpris?
Du kan ha olika fare basis på utresan (t ex ASERTY) och på hemresan (t ex PSERTY).

Kan jag även söka på fares för både t&r och enkelbiljetter på samma gång?
Nej.

Ibland är enkelbiljett + enkelbiljett billigare än 1 t&r med SAS, eller behöver jag göra det som två separata sökningar?
Ja. Du behöver att göra två separata sökningar ifall du vill söka två enkelbiljettpriser.
 

Smuffe

Medlem
Och för den som är intresserad av att boka exempelvis Hong Kong/Shanghai/Beijing - Arlanda? Finns det samma fare basis i den riktningen som är ansluten till SAS hemsida med liknande priser om man söker i Matrix?
 

Dr. Miles

Expert
Och för den som är intresserad av att boka exempelvis Hong Kong/Shanghai/Beijing - Arlanda? Finns det samma fare basis i den riktningen som är ansluten till SAS hemsida med liknande priser om man söker i Matrix?
Det finns åretruntpriser i SAS Business som inte är speciellt billiga och det finns kampanjpriser som gäller under vissa perioder.

Vänligen hämta koden (Fare basis) från en befintlig tråd och prova själv.

http://www.businessclass.se/forum/t...n-t-r-sas-från-14-500-sek-inkl-skatter.30623/
 

agehall

Medlem
Och för den som är intresserad av att boka exempelvis Hong Kong/Shanghai/Beijing - Arlanda? Finns det samma fare basis i den riktningen som är ansluten till SAS hemsida med liknande priser om man söker i Matrix?
Det finns farebasis för alla city pairs du kan boka mellan. Jag sitter på mobilen nu, men om du inte har expertflyer så kan du ju bara söka fram en resa mellan ARN och din destination på slumpmässigt datum och kolla vad ITA Matrix anger för fare basis så ser du ju vad den heter.
 

Palmwell

Medlem
Hittar trevliga priser på ITA men kan inte boka dem. Gäller app och SAS.se diverse datum. Verkar vara en större prisändring som inte slagit igenom i cashen...eller?
 

Canadien

Medlem
Hittar trevliga priser på ITA men kan inte boka dem. Gäller app och SAS.se diverse datum. Verkar vara en större prisändring som inte slagit igenom i cashen...eller?
Det är inte så att du inte uppfyller lördagsnattsvillkoret då? De flesta SAS Saverpriser kräver att man stannar borta lördagsnatten.
 

Palmwell

Medlem
Mycket underligt. I september stämmer allt 1:1. I oktober, november och december är det 800 SEK dyrare rätt över...
 

hg1980

Medlem
Vad gör jag för fel? :( Detta fungerade utmärkt för mig när jag testade i Januari. Nu får jag inte upp en flight hur jag än gör. Har försökt med hela Oktober, November och December:

Plus:
upload_2017-2-10_23-55-44.png


Business:
upload_2017-2-10_23-54-4.png
 
Toppen