Senaste nytt

Tips för Miami och Key West 3 dagar i augusti

sembl

Medlem
Jag skulle hellre bo på det mysiga Almond Tree Inn några gator bort från spektaklet. Jag har bara bott där två gånger då det oftast är fullt och har då fått välja andra alternativ. Men maken till mysigare och ombonat ställe finns inte. Ägaren bjuder på olika Afternoon snacks med öl, pizza etc dagligen och det känns mer som att man är hemma hos någon än på en litet hotell. Rummen är kanon dessutom.
 

segra

Medlem
Jag skulle hellre bo på det mysiga Almond Tree Inn några gator bort från spektaklet. Jag har bara bott där två gånger då det oftast är fullt och har då fått välja andra alternativ. Men maken till mysigare och ombonat ställe finns inte. Ägaren bjuder på olika Afternoon snacks med öl, pizza etc dagligen och det känns mer som att man är hemma hos någon än på en litet hotell. Rummen är kanon dessutom.

Litar på detta och gör en bokning på Almond Tree!
 
Håller med tidigare förslag som har getts. Men vill slå ett slag för att vara lite turistig och gå till Sloppy Joe’s bar för några öl, det var Ernest Hemingway favorithak. Man kan även besöka hans hus som är ett populärt ställe att strosa runt i. Numera är det bara en massa katter som bor där. :cool:
 

jonten

Medlem
Håller med tidigare förslag som har getts. Men vill slå ett slag för att vara lite turistig och gå till Sloppy Joe’s bar för några öl, det var Ernest Hemingway favorithak. Man kan även besöka hans hus som är ett populärt ställe att strosa runt i. Numera är det bara en massa katter som bor där. :cool:
Skippa katterna, ta pubarna omkring Sloppy Joes. Oftast bra underhållning, och är ni modiga ta stället mittemot som heter Red Garter.
 
Ett hett tips från mig som bilade Miami-Key West i Mars 2018 är helt klart att äta lunch Key Lime Pie på dom två bästa i området.

Det första heter Blonde Giraffe och hittas i Key Largo, enormt bra. Dom har blivit utnämnda till bästa pajen av diverse mat-tv-program. Pris $6-9.
THE ORIGINAL KEY LIME PIE FACTORY

Den andra heter Blue Heaven och ligger i Key West. Här har du en härlig atmosfär och kan även avbjuda en riktigt god lobster sandwish för härliga $32. Deras paj var inte riktigt lika bra som Blonde Giraff, men inte långt ifrån. Deras uteserving var dock riktigt schysst. Allt på gångavstånd från Hemmingways hus och fyren. Pris på pajen $9.50.
blueheaven
 
Toppen