Senaste nytt

Tips för Florida

henkedio

Medlem
Brukar spendera en del tid på västkusten och måste slå ett slag för Sanibel Island, mina släktingar håller till i Naples så har varit runt en hel del i det området. Om du inte är intresserad av att spendera massa pengar på hotell så tycker jag att du ska ge dig in på homeaway och hyra en lägenhet, eller hus.

Gillar du lågt tempo och golf så är Naples i en klass för sig, stränderna är bra och du kommer befinna dig ganska nära det mesta.
 

Voyageur

Medlem
Brukar spendera en del tid på västkusten och måste slå ett slag för Sanibel Island, mina släktingar håller till i Naples så har varit runt en hel del i det området. Om du inte är intresserad av att spendera massa pengar på hotell så tycker jag att du ska ge dig in på homeaway och hyra en lägenhet, eller hus.

Gillar du lågt tempo och golf så är Naples i en klass för sig, stränderna är bra och du kommer befinna dig ganska nära det mesta.

Har efter otaliga guider och tips (även här) förstått att västkusten är mycket av det sevärda! Nu slår jag inte ihjäl östkusten i sig men eftersom man inte har oändlig semester måste någonstans en prioritering ske och till stor del västkusten.

Hotell tar jag nog in på. Börjat samla på mig en del HH poäng och denna resa krönar nog guld.
 

henkedio

Medlem
Har efter otaliga guider och tips (även här) förstått att västkusten är mycket av det sevärda! Nu slår jag inte ihjäl östkusten i sig men eftersom man inte har oändlig semester måste någonstans en prioritering ske och till stor del västkusten.

Hotell tar jag nog in på. Börjat samla på mig en del HH poäng och denna resa krönar nog guld.

Nu vet jag inte om jag missat något, men hur ser ditt resesällskap ut? Barn, fru etc. etc.?
 

henkedio

Medlem
Ja ok, det sätter allt i ett helt annat perspektiv. Sorry om jag inte läst så noga innan.

Miami är givetvis ett måste, försök uppleva något annat än Miami Beach (men ta det lite försiktigt).
Key West är kul, framförallt resan dit. Vet inte om jag håller med om de som tycker att det är något slags "disney world" för vuxna. Ok, det är knappast genuint, men fortfarande trevligt. Framförallt ett ställe som borde besöka någon gång i livet, så varför inte nu?
Naples/Sanibel Island/Cape Coral/Tampa borde definitivt komma med på listan. Fina stränder, bra shopping och bra restauranger (om man vet vart man ska)
 

Voyageur

Medlem
Ja ok, det sätter allt i ett helt annat perspektiv. Sorry om jag inte läst så noga innan.

Miami är givetvis ett måste, försök uppleva något annat än Miami Beach (men ta det lite försiktigt).
Key West är kul, framförallt resan dit. Vet inte om jag håller med om de som tycker att det är något slags "disney world" för vuxna. Ok, det är knappast genuint, men fortfarande trevligt. Framförallt ett ställe som borde besöka någon gång i livet, så varför inte nu?
Naples/Sanibel Island/Cape Coral/Tampa borde definitivt komma med på listan. Fina stränder, bra shopping och bra restauranger (om man vet vart man ska)

Härligt! Man tackar för tipsen! Som sagt det låter som att västkusten är mer och mer lockande.

Känner spontant att det är allt för lite tid att hinna med allt i Florida. Om inte nya, bra award platser från NYC dyker upp någon dag senare än redan planerad retur, får man väl i värsta fall planera en retur till FL :)
 

Mr Carter

Medlem
Slår ett slag för Sarasota om ni är intresserad av konst och kultur. The Ringling circus museum, The John and Mable Ringling museum of art och deras vinterbostad Ca d'Zan Mansion. Bushgardens (kombinerar djur med berg och dalbanor) utanför Tampa samt Wet n Wild (vattenland) i Orlando är annars två favoriter.
 

NyfikenGrau

Medlem
Många bra tips i den här tråden!
Blir Floridapremiär för oss i december, ekonomiplatser på Air Berlins direktflyg TXL-MIA som jag försökte poänguppgradera till business ("finns inte dit! finns inte hem!" duh)...men i alla fall:
Vi ska absolut se Key West, stanna ett par nätter vid den här Pennekamp Park vid Key Largo, se (och helst övernatta i om möjligt?) Everglades samt Miami Beach, sedan förmodligen hänga nägra dagar i rekommenderade Naples/Fort Myers. Inga planer på att röra oss norr om West Palm Beach där vi ev. ska hälsa på en vän.
Nu min fråga - tycker ni som kanske gjort det redan, att Bahamas vore värt en avstickare om man får 3-4 dagar över? Ser ju väldigt nära ut på kartan, nästan färjeavstånd. Intressen kortfattat: bra snorkling från fin strand och ett par drinkar...
 
Toppen