Senaste nytt

Tips för Florida

Bibinski

Medlem
Detta ska jag nog checka in! Alltid velat smaka mac&cheese ;) Och miami beach är ett måste under de 4 dagarna.
Questlove's guide to Miami - CNN.com
Bourdain & Questlove på Yardbird. Den friterade tomaten med pork belly som nämns i videoklippet (är även tomatsylt på) rekommenderas också starkt. Om ni är några stycken kan man nästan smaka på allt som finns på menyn då det inte är några jätteportioner och priserna är ganska rimliga. Dollarn är visserligen inte så snäll som den var när jag var där, men jag hade besökt stället oavsett kurs :)
 

fredrik996

Medlem
Fort Lauderdale några dagar tycker jag är ett måste. Stranden där är bra och det är trevligt att promenera runt i området där och kika på div båtar. betydligt trevligare än South Beach.
 

Voyageur

Medlem
Fokusera på västkusten. tag Orlando (om ni har barn) för att sedan riva av Tampa (och Ybor city - glom inte cigarrerna (att köpa)) och därefter åka ut till Clearwater. Bila längs med kusten ned mot Ft Meyers.
Tag färjan ned till Key West (tar 3,5 hr) Hyr en hyrbil one way efter en dag därnere (räcker - håller med Golfkillen). Dit om man skall bila kan ta allt från lite till hur lång tid som helst däremot tillbaka brukar vara lättare. Stanna till på The Hungry Pelican Motel på Key Largo. Bo där ett par natter och snorkla av John Pennenkamp eller tag en tur.
Vidare upp mot Miami så stannar Ni I Coral Gables (I mitt tycke en av de trevligare områdena I Mia)
Kennedy Space center om Ni inte har varit där. Golfa - finns hur manga bra "no name" banor som helst som är skitbilliga. Swampa lite I Everglades (jag tycker inte att det är överskattat).
Vädret - kan vara nyckfullt I Dec/jan minus grader på natt hander dock varmare på bay side än ocean side.
Allt finns I Florida - bästa är att du skriver ned vad du är intresserad av och sedan lägger upp rutten därefter. Som sagt - skall du ned till Key West så rekar jag färja så slipper du undan den möjlighet till 7-8 hr I kö.

Det här låter jättebra. Har inga barn och golf går lite för sakta för mig, men resterande är väl användbart! Tror på som nämnts en väldig tidig morgon körning till key west och slippa köer.
Everglades och coral gables känns som nåt man vill se också!
 

Voyageur

Medlem
Bilresan håller jag med om är trevlig till Key West. Sedan är K.W en mysig stad men jag tycker det är mycket likt Mallis vad gäller butiker som säljer massa krimskrams så som T-shirts med tryck som "Beer made this body" osv. Tycker Key West har förlorat mycket av sin charm.

Och Phuket ska jag åka till i oktober så det behöver jag inte :) nej, men jag förstår lite hur du menar. Jag vill nog mest se och åka över broarna nedcabbat om vädret tillåter, ta en lunch på KW, checka in Key Largo och åka mot nys Florida äventyr. Efter priserna är sinnessjukt orimliga så års, åker jag hellre tillbaka till KW en annan gång med bättre planering om jag fattar tycke för stället:)
 
Fort Lauderdale några dagar tycker jag är ett måste. Stranden där är bra och det är trevligt att promenera runt i området där och kika på div båtar. betydligt trevligare än South Beach.
Jag måste ha missat något när jag var där. Även om det skett en uppstädning gällande fylla i fort lauderdale var det massor av fulla amerikanska ungdomar där. Stranden var helt ok. Skulle dock välja Miami varje gång framför Ft Lauderdale.
 

Voyageur

Medlem
Jag måste ha missat något när jag var där. Även om det skett en uppstädning gällande fylla i fort lauderdale var det massor av fulla amerikanska ungdomar där. Stranden var helt ok. Skulle dock välja Miami varje gång framför Ft Lauderdale.

Vill jag se fylla väljer jag att inte arbeta på midsommar :) and that ain't gonna happen :)
 

HCW

Medlem
För Miami skulle jag köra South Beach några dagar, Tricket är att plocka något av de bättre hotellen och sedan hänga loss där. Gör du inte det eller om du inte har frukost inkluderat äter du på News Cafe på Ocean Drive. Ett av få riktigt trevliga ställen för frukost. Funkar också lika fint till groggar senare på dagen.
 

igelkotten

Medlem
Nu vet jag inte vad ditt resesällskap är, men jag hade riktigt kul både med resan till Key West men också i själva stan. Den är småmysig, ja visst, men det roligaste där är ändå att bara promenera mellan alla barer på huvudgatan. Man träffar mycket intressanta och speciella individer och allt som allt anser jag Kw:s bargata enbart slås av Bourbon Street i NO och 6th St i Austin.

Jag passar även på att varna för Orlando, som måste vara det tråkigaste stället jag varit på. Uddevalla är mer underhållande stad. Fast, jag antar att småbarn uppskattar Disney world och sånt där.
 

chazzie

Medlem
Key West är speciellt, men det är ingen motorväg som går ut till öarna så räkna med minst 3h enkel utan några längre stopp, men man vill stanna och fota eftersom det är otroligt vackert. Själva Key West är nog 1-2 dagar tillräckligt, jag och kompisen hyrde moppar och åkte runt på, smidigt och det finns alltid parkering i princip var man än är. Key Lime Pie är så klart ett måste!

Cape Canaveral är grymt, speciellt de guidade turerna, inte att missa!

Tampa är en mycket trevlig stad, lite mer "soft" än Miami i min mening.

En dagstur i Everglades kan också rekommenderas, om inte annat än för att få åka träskbåt och se alligatorer.

Har ni lite tid över, sväng av de större vägarna och åk runt bland mindre byar och städer, mycket att se och väldigt charmigt.
 

HCW

Medlem
Glades är också fantastiskt varningen att gamar kan äta upp gummidetaljerna på bilen. Bara det är ju värt en resa!
 
Toppen