Senaste nytt

Tips för att använda restaurangkupong hos Nordic Choice?

MrGunnar

Medlem
Skrivningen för Guld-medlemmar är ju faktiskt lite luddig. Vad innebär "möjlighet" till sen utcheckning, möjlighet för dig eller hotellet?

Är du däremot platinum-medlem så är det en absolut rättighet! Saxat ur medlemsvillkoren:
"6.7.6. Garanterad sen utcheckning fram till kl18.00. Måste meddelas till receptionen före ordinarie utcheckningstid."

Gör din plikt! Kräv din rätt! ;)
 

FF#1

Medlem
Dom sa att dom at fullbokade imorgon och har en incheckningsgaranti fran kl 15 och om alla kommer kl 15 at det inte mojligt for mig att stanna langre an max kl 13.

Precis så sa de på Arlanda Clarion förra veckan, fick på nåder vara kvar till 13:30. ( är guld där)
har inte varit med om något liknande på Hilton, Carlson eller de andra....
 

olo

Medlem
Sitter just nu på clarion i malmö och bränner checken i baren nere. Restaurangen och baren på våning 25 är knökfull och det fanns ändå ingen mat för rimligt pris däruppe. Blev nekad en uppgradering vid checkin och även nekad en late checkout så funderar varför jag ska fortsätta med choise.
Clarion Malmö är skälet till att jag stannade kvar hos Choice! Återkoppla i enkäten och de lyssnar på dig. Jag borde nog skriva en post här i någon 'Choice, gött jobbat tråd' om varför...

Jag har använt sen utcheckning där två gånger. Då har jag fått det till kl 15 men efter det kunnat förlänga det till senare. 16 resp. 17 som var vad jag behövde.

Baren på markplan är bättre, även om jag tycker den mexikanska restaurangen är bäst. Prova Malmhattan-ölen, som görs unikt för hotellet.
 

trekker

Medlem
Jag fick till sist till en sen utcheckning fast bara kl13 vilket at vardelost for mig, mitt flyg gar inte forrens kl 18 fran CPH och behover jobba. Nu far det bli i loungen pa CPH men en av anledningarna att valja just detta hotellet var for att kunna jobba ostart under hela dagen. Trots denna overenskomna "sena" utcheckning sa kom staderskan flygandes genom dorren kl 9.15 da jag satt i en konferens. Blev tvungen att avbryta och forklara att jag kommer vara pa rummet tills kl 13 och att jag har "sen" utchekning. Efter mitt mote tog jag en dusch, och surplice surprice in kommer en staderska medans jag duschar!!! Turligt nog hade jag dorren stangd och hon forsvann fort nar hon horde att jag var i duschen. Imponerad, not.
 

Matriam

Medlem
Är Platinum på choice och tycker alltid man upplever stånk och stön och att det alltid ska prutas på den överenskomna tiden när man ber om sen utcheckning. Ber man om sen utcheckning till 16.00 är det nästan garanterat att de tycker det vore bättre om jag kunde tänka mig att checka ut någon timme tidigare.

Efter att tidigare blivit nekad 17.00 och fick acceptera 14.00 så kontaktade jag kundtjänst och det enda de kunde erbjuda var prata strängt med hotellet vilket känns som en relativt dålig lösning på problemet.

Men generellt är detta en av de förmåner jag uppskattar mest som medlem när jag är ute i privata resor, under tjänsteresor blir det oftast ändå utcheckning klockan 07.00 och iväg till ett kontor och flyg.
 

trekker

Medlem
Clarion Malmö är skälet till att jag stannade kvar hos Choice! Återkoppla i enkäten och de lyssnar på dig. Jag borde nog skriva en post här i någon 'Choice, gött jobbat tråd' om varför...

Jag har använt sen utcheckning där två gånger. Då har jag fått det till kl 15 men efter det kunnat förlänga det till senare. 16 resp. 17 som var vad jag behövde.

Baren på markplan är bättre, även om jag tycker den mexikanska restaurangen är bäst. Prova Malmhattan-ölen, som görs unikt för hotellet.
Jag papekade det jag var missnojd med i enkaten, fick till svar att de hade pratat med bade housekeeping och welcominservice. Som ursakt kommer dom bjuda pa en gratis natt nasta gang jag aker dit. Bra jobbat Clarion!
 
Toppen