Senaste nytt

Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng

Zniper

Medlem
Hur många poäng behöver jag för att ändra en befintlig Eurobonuspoäng-resa i SAS Business Arlanda - New York t.o.r. för 2 personer om jag vill uppgradera ena vägen till Lufthansa First? Resan är bokad med Amex 2-4-1 voucher och 100000 poäng drogs för ursprungliga bokningen. Hur många ytterligare poäng behöver jag för att få en First? Tolkar jag tabellen rätt om det är ytterligare 70000 poäng som behövs?

Om du inte ska vara iväg längre än 14 dagar så kan du ju försöka boka 1st Class åt andra hållet också eftersom det är samma pris, du alltid betalar för dyraste flygklassen
 

Steve

Medlem
Om du inte ska vara iväg längre än 14 dagar så kan du ju försöka boka 1st Class åt andra hållet också eftersom det är samma pris, du alltid betalar för dyraste flygklassen
Bokar jag då först resan till New York i First och väntar sedan tills det är "returdatum - 14 dagar" innan jag kan boka returen i First?
 

Steve

Medlem
Om du inte ska vara iväg längre än 14 dagar så kan du ju försöka boka 1st Class åt andra hållet också eftersom det är samma pris, du alltid betalar för dyraste flygklassen
@Zniper, behöver mina First-biljetter vara på samma datum som mina SAS-biljetter eller kan jag då ändra datum efter tillgänglighet hos Lufthansa? Skulle passa mig fint om jag kunde ändra dagar på resan:)
 

Senator

Moderator
Bokar jag då först resan till New York i First och väntar sedan tills det är "returdatum - 14 dagar" innan jag kan boka returen i First?

Frågan är om du nöjer dig med en väg i fall returen inte dyker upp? Du betalar priset för Förstaklass tur/retur oavsett om du flyger båda enväg eller retur också.
 

Zniper

Medlem
@Zniper, behöver mina First-biljetter vara på samma datum som mina SAS-biljetter eller kan jag då ändra datum efter tillgänglighet hos Lufthansa? Skulle passa mig fint om jag kunde ändra dagar på resan:)

Du kan ändra hur du vill. Varje gång du ringer Tallinn och gör en ändring kostar det 150kr har jag för mig
 

Steve

Medlem
Frågan är om du nöjer dig med en väg i fall returen inte dyker upp? Du betalar priset för Förstaklass tur/retur oavsett om du flyger båda enväg eller retur också.
Känns i dagsläget som att få premiärtesta First kan vara värt poängen även om det "bara" blir SAS Business hem. Om alternativen på hemvägen står mellan SAS Business eller Lufthansa Business, vilket tycker du är bästa valet?
 
Toppen