Senaste nytt

Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng

nollbit

Medlem
Det gjorde jag, står typ bara terminal 1 Hall A. Vart hittar jag det på deras hemsida?
Kika på lufthansa.com istället. Flight Status Result - Lufthansa ® Sweden

Mata in flightnummer, klicka på "details".

LH827 idag står just nu som A17, men det kan ju ändras medan du är i luften.

Eller som för oss sist på första klass-connection: fick gate (buuu) men väl framme kunde de inte få bryggan att fungera, så vi fick bil ändå (hurra!).
 

Canadien

Medlem
Ok men EB tillhandahåller ingen service så att sina medlemmar kan veta vad som faktiskt går att boka , mer än att sporadiskt ringa tallinn
Korrekt, ingen onlineservice, men telefonservice finns ju. Hade det funnits hade vi här nog haft ännu svårare att hitta First och Business Awards.
 
Kika på lufthansa.com istället. Flight Status Result - Lufthansa ® Sweden

Mata in flightnummer, klicka på "details".

LH827 idag står just nu som A17, men det kan ju ändras medan du är i luften.

Eller som för oss sist på första klass-connection: fick gate (buuu) men väl framme kunde de inte få bryggan att fungera, så vi fick bil ändå (hurra!).
Perfekt, tack. Visst är det så att A17 är en riktig gate?
 

Agö

Medlem
Perfekt, tack. Visst är det så att A17 är en riktig gate?
Japp. Annars skulle det se ut så här (som för LH825 igår).

upload_2017-2-23_10-4-50.png
 

Steve

Medlem
Hur många poäng behöver jag för att ändra en befintlig Eurobonuspoäng-resa i SAS Business Arlanda - New York t.o.r. för 2 personer om jag vill uppgradera ena vägen till Lufthansa First? Resan är bokad med Amex 2-4-1 voucher och 100000 poäng drogs för ursprungliga bokningen. Hur många ytterligare poäng behöver jag för att få en First? Tolkar jag tabellen rätt om det är ytterligare 70000 poäng som behövs?
 

fcx

Medlem
Hur många poäng behöver jag för att ändra en befintlig Eurobonuspoäng-resa i SAS Business Arlanda - New York t.o.r. för 2 personer om jag vill uppgradera ena vägen till Lufthansa First? Resan är bokad med Amex 2-4-1 voucher och 100000 poäng drogs för ursprungliga bokningen. Hur många ytterligare poäng behöver jag för att få en First? Tolkar jag tabellen rätt om det är ytterligare 70000 poäng som behövs?

Nej, det stämmer inte.

ToR i first Europa-Nordamerika kostar 150 000 poäng per person.
För två pers blir det 300 000 poäng.
Med en 2-4-1 blir det 150 000 poäng totalt för resa i First.

100 000 poäng är redan betalt, så det krävs ytterligare 50 000 poäng.
 

Steve

Medlem
Nej, det stämmer inte.

ToR i first Europa-Nordamerika kostar 150 000 poäng per person.
För två pers blir det 300 000 poäng.
Med en 2-4-1 blir det 150 000 poäng totalt för resa i First.

100 000 poäng är redan betalt, så det krävs ytterligare 50 000 poäng.
Tack @fcx för klargörandet! Då återstår bara att hitta tillgänglighet...:)
 
Toppen