Senaste nytt

Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng

Jeff

Medlem
Har kollat runt som en galning efter eventuella resor i F med Lufthansa. Som väntat så finns det ingen tillgänglig resa när jag använder Uniteds award search då det är mer än 14 dagar till avgång. Men helt plötsligt hittade jag en tillgänglig flight i F som inte går förens om flera månader. Kommer jag att kunna boka den? Eller är det så att bara United (och möjligtvis andra *A) kan boka redan nu?
 
Har kollat runt som en galning efter eventuella resor i F med Lufthansa. Som väntat så finns det ingen tillgänglig resa när jag använder Uniteds award search då det är mer än 14 dagar till avgång. Men helt plötsligt hittade jag en tillgänglig flight i F som inte går förens om flera månader. Kommer jag att kunna boka den? Eller är det så att bara United (och möjligtvis andra *A) kan boka redan nu?
Testa. Ibland fungerar de
 
Har för mig att jag läst om någon som har lyckats hitta och boka F med Lufthansa långt innan 14 dagar.
Tror för mig att det var någon bugg, mänskilg faktor m.m. som släppte tidigare.
Men jag kan ha fel!

Som tidigare talare sagt, ring och fråga. Du kan ju bara få ett nej.
Dock lyckan som uppstår när Tallin bekräftar det man sett och fått ihop att det verkligen finns biljetter.
Den lyckan är väldigt stor :D
 
Har bevakat Lufthansa first awards från FRA till olika destinationer i Asien den 9 Augusti eftersom jag ska ut och resa då. Nu har jag förvisso bokat om till Singapore first men glömde ta bort bevakningen. I dag plingade det till, nästan 5 månader innan!

This is a notification that your Flight Alert "FRA-PVG 9 aug" has located at least 2 availability opening(s) at this time.

-------------------------------------------------------------------------------
For: LH728/First - Award/Upgrade (O)
From: FRA to PVG
Date: 08/09/18 5:15 PM
Point of Sale: USA (Default)
-------------------------------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------------------------------
For: LH720/First - Award/Upgrade (O)
From: FRA to PEK
Date: 08/09/18 4:55 PM (Now 08/09/18 5:00 PM)
Point of Sale: USA (Default)
-------------------------------------------------------------------------------
 

nollbit

Medlem
Har bevakat Lufthansa first awards från FRA till olika destinationer i Asien den 9 Augusti eftersom jag ska ut och resa då. Nu har jag förvisso bokat om till Singapore first men glömde ta bort bevakningen. I dag plingade det till, nästan 5 månader innan!

Det där har jag sett ibland också. Min erfarenhet är dock att de aldrig går att boka. Störigt. Dels för att man blir glad och sen ledsen, men också för att man måste sätta ny alert på EF!
 

agehall

Medlem
Har bevakat Lufthansa first awards från FRA till olika destinationer i Asien den 9 Augusti eftersom jag ska ut och resa då. Nu har jag förvisso bokat om till Singapore first men glömde ta bort bevakningen. I dag plingade det till, nästan 5 månader innan!
OBS! Du har fel POS i din sökning, så det kan påverka.
 
Toppen