Senaste nytt

Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng

Målarn

Medlem
Platserna säljs ju för cash istället så de behöver inte lägga ut några till awards. Och sedan är det många som vill åt awardsen så de går åt illa kvickt på attraktiva datum.

Platstillgång finns när man gör en dummybokning så plats finns iaf bra på de linjer som jag kikar på. Tänkte mer om det kunde vara något, typ att under helgerna släpps det bara till M&M el. dyl
 

Senator

Moderator
Platstillgång finns när man gör en dummybokning så plats finns iaf bra på de linjer som jag kikar på. Tänkte mer om det kunde vara något, typ att under helgerna släpps det bara till M&M el. dyl

I min erfarenhet är flyget ganska fullbokat mellan 27-30 december överlags. Så om Lufthansa skulle ha plats i First, men alla andra kabiner är ganska fulla så släpper inte Lufthansa platser då den totala avgången redan är slutsålt eller t.o.m. överbokad.

Jag har med på avgångar som är mellan 8-10% överbokade, så jag tolkar det som att det du letar efter är ganska fullt överlags.
 

Målarn

Medlem
I min erfarenhet är flyget ganska fullbokat mellan 27-30 december överlags. Så om Lufthansa skulle ha plats i First, men alla andra kabiner är ganska fulla så släpper inte Lufthansa platser då den totala avgången redan är slutsålt eller t.o.m. överbokad.

Jag har med på avgångar som är mellan 8-10% överbokade, så jag tolkar det som att det du letar efter är ganska fullt överlags.

Låter rimligt. Jag har ändå en bra bokning i övrigt men sambon hade blivit glad för en första first så jag får väl kika ändå med nedtonad förhoppning
 

Canadien

Medlem
Hur vanligt är det att Lufthansa släpper en awardplats i First om det är fyra platser redan upptagna på en 747-8?
Det händer, men det är vanligare ifall de har 8 till salu i First och 9 till salu i Business vad jag sett på de sträckor jag kikat noggrannare på. Är Business överbokad/slut/få platser till salu så skulle jag gissa att chanserna är minimala.
 

palmen

Moderator
Hur vanligt är det att Lufthansa släpper en awardplats i First om det är fyra platser redan upptagna på en 747-8?
Beror på vilken linje du pratar om, hur långt fram i tiden det är, om det redan gått åt några awards på flighten och hur mycket bokningar det är i övriga bokningsklasser.
Beroende på svaren på dessa frågor så är det väl "0-90%" chans att de släpper en biljett
 
Toppen