Senaste nytt

Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng

MrDollar

Medlem
HKG och LAX får A380 fr.o.m. 25 mars.
B748i fann jag ingen info om ännu.

OT, Lufthansa öppnar direktlinje till SIN igen. Den slogs igen för fem år sedan. Kommer trafikeras av A359.
Kommer dom sluta med FRA-LAX-FRA då iom att dom öppnar från MUC eller kommer dom köra 2 avgångar per dag från Tyskland?
 
Kommer dom sluta med FRA-LAX-FRA då iom att dom öppnar från MUC eller kommer dom köra 2 avgångar per dag från Tyskland?
De kommer fortsätta med avgångar som idag. Dvs en daglig från FRA respektive MUC till LAX året runt, samt en extra avgång sommartid från FRA. Detta handlar mer om att flytta kapacitet från FRA till MUC eftersom Lufthansa är missnöjda med hur FRA supportar konkurrerande bolag...
 

chazzie

Medlem
Lite OT men i ton med tråden :)

De får gärna uppgradera MUC-MEX (Mexico City) till B748, det är den längsta man kan åka till Nordamerikazonen om jag gjort läxan rätt, så klart hade A380 varit fräsigt, men det blir nog viss överkapacitet med den på den linjen.
 
God morgon,

jag har en Amex 50% som jag tänkte utnyttja i veckan för att flyga LH First igen :) Är det någon som har tips på en trevlig rutt där jag får ut så mycket som möjligt av resan (läs First class-upplevelse)? Jag kan åka från och med imorgon och har väl en vecka till godo ungefär. Det finns rätt gott om biljetter att välja mellan eftersom jag reser själv och det är så nära inpå avresa, därav frågan. Hela världen verkar vara öppen! Jag har kikat på allt ifrån "enkel" tur och retur FRA-MIA med A380 eller FRA-HND med 747-8i, till att flyga vidare från HND till BKK och sedan tillbaka för att även få Thai First class lounge i BKK. Har testat FCT och FCL i FRA och FCL i MUC, har flugit LH First i A340 och 747-8i, TG First i A380 och 747.
Jag tänkte HND eftersom den avgår runt kl 18 vilket ger mig bra med tid i FCL i FRA, MIA eftersom det är A380 men det kanske inte spelar någon större roll?
Ska tillägga att jag har 95000 poäng så pacific är uteslutet...
Så låt höra, vad har ni att föreslå? :-D
Har detta inlägg hamnat i fel tråd ber jag om ursäkt på förhand..
 

Chris81

Medlem
God morgon,

jag har en Amex 50% som jag tänkte utnyttja i veckan för att flyga LH First igen :) Är det någon som har tips på en trevlig rutt där jag får ut så mycket som möjligt av resan (läs First class-upplevelse)? Jag kan åka från och med imorgon och har väl en vecka till godo ungefär. Det finns rätt gott om biljetter att välja mellan eftersom jag reser själv och det är så nära inpå avresa, därav frågan. Hela världen verkar vara öppen! Jag har kikat på allt ifrån "enkel" tur och retur FRA-MIA med A380 eller FRA-HND med 747-8i, till att flyga vidare från HND till BKK och sedan tillbaka för att även få Thai First class lounge i BKK. Har testat FCT och FCL i FRA och FCL i MUC, har flugit LH First i A340 och 747-8i, TG First i A380 och 747.
Jag tänkte HND eftersom den avgår runt kl 18 vilket ger mig bra med tid i FCL i FRA, MIA eftersom det är A380 men det kanske inte spelar någon större roll?
Ska tillägga att jag har 95000 poäng så pacific är uteslutet...
Så låt höra, vad har ni att föreslå? :-D
Har detta inlägg hamnat i fel tråd ber jag om ursäkt på förhand..

Vad sägs om FRA-HKG i LH First på A380 och sedan vidare HKG-BKK med Thai First? Finns tillgänglighet med avresa den 27e t ex. FRA-HKG går vid 10-tiden på kvällen så kan bli gott om tid i FCT. Plus ett par timmar i Thais First-lounge i BKK.
 
Toppen