Senaste nytt

Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng

MrDollar

Medlem
Fråga: om man är 2 personer, men varsin 2-4-1 voucher och ska boka LH First, måste båda ringa in och hoppas att biljetten finns kvar eller räcker det om 1 person bokar men uppger bådas eurobonus nr/voucher?
 
Det går i och för sig också att be dem göra två reserveringar om man har bådas säkerhetskod till Eurobonus. Eller be dem göra reservationen och sedan ringa upp nr 2 för art konfirmera. Jag har testat båda alternativen när vi varit 3 resp 4 passagerare.
OT; men det känns onödigt att bränna två vouchers, eller har ni överflöd av sådana och/eller ont om poäng?
 

spritfet

Medlem
Det går i och för sig också att be dem göra två reserveringar om man har bådas säkerhetskod till Eurobonus. Eller be dem göra reservationen och sedan ringa upp nr 2 för art konfirmera.
Det låter ju super, varit lite nojig då jag och en vän sitter på 2 bokningar för 2+2 pers i Asiana F och ska lägga om till Lufthansa F. Så ditt stalltips vore att en ringer in och ber dem ändra båda reservationerna (sätter en on hold?) och sedan får den andra ringa in och bekräfta?
 

Agö

Medlem
Det låter ju super, varit lite nojig då jag och en vän sitter på 2 bokningar för 2+2 pers i Asiana F och ska lägga om till Lufthansa F. Så ditt stalltips vore att en ringer in och ber dem ändra båda reservationerna (sätter en on hold?) och sedan får den andra ringa in och bekräfta?
@Igorius och jag körde trepartssamtal med vanliga kundservice för några år sedan, gick utmärkt.
 
Det låter ju super, varit lite nojig då jag och en vän sitter på 2 bokningar för 2+2 pers i Asiana F och ska lägga om till Lufthansa F. Så ditt stalltips vore att en ringer in och ber dem ändra båda reservationerna (sätter en on hold?) och sedan får den andra ringa in och bekräfta?
Yes, hittar du bara 4 säten hos Lufthansa så är det bara att ringa!

När jag bokade på två olika konton så fick vi förvisso samma bokningsreferens men borde funka även med två olika dito.
 
Toppen