Senaste nytt

Tips behövs om Västra Florida - Anna Maria

Holloman

Medlem
Jag kan verkligen rekommendera stranden Siesta Key Beach utanför Sarasota.
Enligt skyltar på stranden är den utsedd till världens vitaste strand. Sanden är så vit att den reflekterar det mesta av solljuset och värmen. Vi var där en riktigt het dag i juni ett år och sanden var behagligt sval att gå och ligga på.

Siesta Beach - Wikipedia, the free encyclopedia

Jag har tyvärr inga tips på var var ni ska bo, men det var ett tips på något att göra i alla fall.
instämmer, vi var där i somras och trivdes alldeles utmärkt. Vi bodde i Siesta Key Village har jag för mig att det hette.
 

Totopez

Medlem
Tyvärr missade jag den här tråden från början, men kan komma med några sena tips.
Jag var på Anna Maria Island i somras, och det var något av det trevligaste jag gjort.
Vi hyrde ett hus uppe på öns norra spets, Bean Point (det är den delen som officiellt heter Anna Maria, längre söderut ligger Bradenton Beach och Holmes Beach). Vattnet är fantastiskt, det kom delfiner och manatees simmande förbi, MEN det är väldigt starka strömmar pga tidvattnet på väg in och ut ur Tampa Bay. För små barn rekommenderas pool eller strand lite längre ner, men helst på västsidan av ön. Ön är iofs inte många hundra meter bred, så man har nära till båda sidorna.

Anna Maria Island?s Vacation Rental and Real Estate Leader - Call Today! är en bra agentur med stort urval. Skulle ni få för er att testa AMI kommer jag gärna med tips på restauranger etc.
 
Sådär, nu sitter man där, kvällen innan avfärd. Punk IPA smakar lika bra som vanligt. Regnet öser ner ute, kvicksilvret visar 3 grader. Appen visar sol och 26 grader i Miami. Jag brukar oftast resa själv, lite annorlunda nu när fru Golfkillen och Golfkillen JR skall med. Packningen brukar ta runt 30 minuter, denna gång känns det som att den har pågått i dagar. Med tanke på att jag är väldigt själv i familjen att frekventera BC så kommer inte bli någon live-uppdatering ala Jumboozes 30-dagars resa i Asien. Jag har dock en förhoppning att göra några nedslag i denna tråd då och då.
 
Keep it coming, gärna med bilder. Om man ska vara ärlig då finns det inte så många reseberättelsen där man gärna delar av sig om erfarenheterna att resa med små barn, mest är det ju om bubbel, tåmassage och hur man hittade de där röda Hermes tofflor till brorsdotterns hamstern hemma ;)
 

GillBates

Medlem
@Golfkillen , hur gick resan egentligen?

Jag sitter själv och tittar på en resa till Florida i början av december. Har kikat på Cape Coral då det ser lockande ut med alla kanaler med möjlighet att hyra båt (vår familj gillar inte att ligga still på stranden någon längre stund). Någon som har erfarenhet av hus och båt i området?
 
@Golfkillen , hur gick resan egentligen?

Jag sitter själv och tittar på en resa till Florida i början av december. Har kikat på Cape Coral då det ser lockande ut med alla kanaler med möjlighet att hyra båt (vår familj gillar inte att ligga still på stranden någon längre stund). Någon som har erfarenhet av hus och båt i området?
Det var en underbar semester. Det som vi i början trodde skulle bli det sämsta blev det bästa. Vi bodde en vecka på Fort Myers, på ett sunkigt Best Western. Trots sin sunkighet valde vi det, för det låg precis vid stranden. Perfekt med en gravid fru och en 2,5 åring i släptåg. 3-500 meter in till restaurangerna och "livet" vid piren. Rummet var stort och rent, så inget att klaga på egentligen. Vi gillar inte heller att bara ligga på stranden, men man har ju alltid bil, så vi gjorde dagsutflykter. Sen tror jag i och för sig att sonen skulle säga att Orlando och vattenlanden var det bästa på resan ;).
 

toer00

Medlem
Jag har just bokat in mig till MIA med SK 21 dec - 1 Jan (lyckades knipa 2 sista platserna i Z-klass ).

Eftersom vi nu varit 2 ggr i Miami Beach så tänkte vi byta kust. Undrar om någon har några bra rekommendationer ang. hotel i Naples, Sarasota eller Clear Water. Min 4 * och strandnära.
Inga specifika krav på kedjor därmot stora fräscha rum med sjöutsikt och balkong...
 
Toppen