Senaste nytt

[Tips] Användbara tips om bonusresor med bmi Diamond Club miles

Elsson

Medlem
Du betalar 75% miles för barn 2-11 år gamla på flygningar med BMI men alla andra bolag så får du betala 100% för barn.
 

Dr. Miles

Expert
Nu är det bekräftat. Jag har gjort en dummy booking och det gick att boka.

Här kommer ännu ett exempel om bra sätt att använda bmi miles.

Dubai-Zurich: SWISS First
(ingen stopover är tillåten)
Zurich-(via Nairobi)-Dar es Salaam: SWISS First


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Zone 5(UAE)-Zone 5(Tanzania)
12.500 miles + 87,50 GBP + skatter i First class per enkelresa

Pga det är enda routing som tillåter att resa i First class mellan de länderna, så accepterar bmis Indian Call Centre(ICC) det som en Zone 5-Zone 5 award.

Har du inte några bmi miles? Inga problem.
Man kan köpa upp till 24.000 miles per år och man får 1.000 miles vid registrering av nytt konto.
Inköpkostnaden av miles: 12 GBP/1.000 miles + 15 GBP
Köp av 24.000 miles kostar 303 GBP.

303 GBP + 175 GBP + 4,50 GBP(kreditkortsavgift) + skatter ca 352 GBP = 834,50 GBP, totalt ca 8.900 SEK för t/r

Totalt ca 8.900 SEK kan man njuta SWISS First 28 timmar. Det kallar jag deal. :cool:
 
Last edited:

Elsson

Medlem
Då borde man kunna få igenom JNB-ZRH-DXB i F för 18750 miles + 125 GBP + skatter (zone 6 - zone 5) på samma grunder:cool:

Någon som vet om det går att boka F med Lufthansa för miles + cash + 10000 miles LH tillägg eller om man måste boka med bara miles + tillägg?
 
Nu är det bekräftat. Jag har gjort en dummy booking och det gick att boka.

Här kommer ännu ett exempel om bra sätt att använda bmi miles.

Dubai-Zurich: SWISS First
(ingen stopover är tillåten)
Zurich-(via Nairobi)-Dar es Salaam: SWISS First
Pratar vi om T/R eller enkelväg? Jag börjar nu fundera om det går att fixa till en kombo BD + US award med en openjaw mellan DXB och DAR. Även om man kan spendera ett par dagar i DXB tror inte att man är så sugen att stanna någon dag i DAR.
 

Dr. Miles

Expert
Pratar vi om T/R eller enkelväg? Jag börjar nu fundera om det går att fixa till en kombo BD + US award med en openjaw mellan DXB och DAR. Även om man kan spendera ett par dagar i DXB tror inte att man är så sugen att stanna någon dag i DAR.

ca 8.900 SEK inkl. skatter är för t/r.

12.500 miles + 87,50 GBP + skatter i First class per enkelresa

303 GBP(köp av 24.000 miles) + 175 GBP(cash) + 4,50 GBP(kreditkortsavgift) + skatter ca 352 GBP = 834,50 GBP, totalt ca 8.900 SEK för t/r
 

Dr. Miles

Expert
Då borde man kunna få igenom JNB-ZRH-DXB i F för 18750 miles + 125 GBP + skatter (zone 6 - zone 5) på samma grunder:cool:

Någon som vet om det går att boka F med Lufthansa för miles + cash + 10000 miles LH tillägg eller om man måste boka med bara miles + tillägg?

Ja, det är tillåtet. Miles+Cash + 10.000 miles per Lufthansa First segment.

Exempel:
Johannesburg-Frankfurt: Lufthansa First
Frankfurt-Dubai: Lufthansa First

(7.500 miles + 50 GBP) x 2,5(First class award) + (10.000 miles x 2 segment) = 38.750 miles + 125 GBP per enkelresa

Sedan är det annan sak om man hittar Lufthansa First class award överhuvudtaget.
 

Elsson

Medlem
Det finns ganska gott om LH F om man bokar sent, det verkar som om dom släpper fler bonusplatser 10-12 dagar innan avgång.

Jag gjorde en snabb koll på ANA och till nästa vecka finns det t ex F-platser på FRA-KIX/ICN/DEL, MUC-DXB/GRU/JFK/EWR
Finns F på NH MUC-NRT också under nästa vecka.

Jag har ca 100K BD miles jag tänkte bränna under mars/april så jag försöker hitta något kul både flyg och resmål.
 

Dr. Miles

Expert
Det finns ganska gott om LH F om man bokar sent, det verkar som om dom släpper fler bonusplatser 10-12 dagar innan avgång.

Ja, det stämmer.
Men vänligen komma ihåg att som bmi Diamond Club Gold behöver man boka minst 3 arbetsdagar före avresa och Blue och Silver medlem behöver boka minst 5 arbetsdagar före avresa.

Enligt min tidigare erharenhet räknar bmi Indian Call Centre(ICC) inte lördag/söndag som arbetsdagar trots att ICC jobbar och man kan göra bonusresabokningar på lör-/söndagar.
 
Toppen