Senaste nytt

[Tips] använda Avios och undvika bränsletillägg

gdaily

Medlem
Ett tips.
Om det är verkligen utan bränsletillägg och skatter, rekommenderar jag dig att välja CO2 klimatkompensation option.
Det är för att British Airways kan misslyckas att biljettera en biljett utan betalning. Om jag kommer ihåg rätt, @gdaily har råkat ut för den.
Stämmer bra det. Kontokort krävs för betalning, men de kan inte dra en betalning på noll kronor...
 

Dr. Miles

Expert
Cathay Pacific flight är att föredra speciellt när man flyger långt.

Hong Kong->London: 36 EUR
Screenshot20150316_5.png

Zürich->Hong Kong: 56 EUR
Screenshot20150316_8.png
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Homer

Medlem
Sao Paulo - Iguazu falls IGU 4.500 + 94kr
Rio - Iguazu falls IGU 7.500 + 91kr
Rio/Sao Paolo - Manaus 10.000 + 91kr
- Santiago 10.000(Business 20k) + 322kr
 
  • Gilla
Reactions: Gus

agehall

Medlem
Vad är en bra deal för dig? BAEC tar ut Avios efter längden på varje sektor, så det skiljer lite beroende på vart i Nordamerika du tänker dig att resa, men det finns inga "smarta" routings tyvärr.

Sedan räcker 50k (utan att betala extra) inte till mer än ekonomi. Möjligen kan du komma till NYC i premium economy, men jag vet inte hur anslutningsflygen räknas för någon som inte har status i BAEC... Det går dock att betala lite vid sidan av och då komma runt att det saknas lite Avios.
 

Homer

Medlem
Vad är den bästa dealen för ca 50000 avios på BAEC till Nordamerika?

Om bara har 50k och ingen 2-4-1 voucher är det bättre att du helt glömmer bort BAEC och kollar på
erbjudanden från Iberia Plus som kommer och går med oförutsägbar frekvens, här är ett exempel från förra året, alltså före höjningarna.
(Biljett till Madrid är så billigt att det är imho bättre att betala kontant.)


Erbjudande: 50% färre Avios, BA i ekonomi Iberia i Business | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

In Business class:

Band 5: From 20,000 Avios for a one way trip:
- To / From Madrid to Chicago or Luanda.

Band 6: From 25,000 Avios for a one way trip:
- To / From Madrid to Mexico, Guatemala, San Salvador, Panama, San Jose, Caracas, Bogotá, Quito, Guayaquil, Lima, Rio de Janeiro or Sao Paulo.

Band 7: From 30,000 Avios for a one way trip: - To / From Madrid to Santiago, Montevideo and Buenos Aires.
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Man sparar inte så mycket avios men man sparar en hel del pengar om man väljer Japan Airlines (JAL / JL) flygningar just nu.

JAL Helsingfors-Tokyo Narita:

Band 6 (flygavstånd 4.001 - 5.500 miles per segment)
Screenshot20160108_15 JAL HEL-NRT.png


168 SEK i skatt. Inget bränsletillägg.
 

jumbooze

Medlem
Bra fynd! Dock Om man bokar via Iberia är det väl sämre avbokningsregler? Eller minns jag fel angående Iberias redemption regler?
 
Toppen