Senaste nytt

Tips önskas: Mileage Run till Air France/KLM Flying Blue

nilsson

Medlem
Min tolkning är, flygningen med de bokningsklasserna som inte ger några miles räknas den inte heller som Level flight (som status qualifying segment).

Frågan är väl mer på segment som ger 25, 50 och 75% miles. Jag skulle gissa ja eftersom jag har 88 "transactions" hos KLM senaste året och totalt 41 level flights. Hälften av alla transaktioner är bonusmiles från status. Jag har fler än 3 flighter som ligger under 100%.
 

Dr. Miles

Expert
Frågan är väl mer på segment som ger 25, 50 och 75% miles. Jag skulle gissa ja eftersom jag har 88 "transactions" hos KLM senaste året och totalt 41 level flights. Hälften av alla transaktioner är bonusmiles från status. Jag har fler än 3 flighter som ligger under 100%.

Precis. Om en flight inom Skyteam skulle ge några miles (25%, 50% osv) så skulle jag tolka att det räknas som Level flight.
 

nilsson

Medlem
Precis. Om en flight inom Skyteam skulle ge några miles (25%, 50% osv) så skulle jag tolka att det räknas som Level flight.

Nu såg jag att det inte var några klasser med 0% listade, så då förstår dig bättre. Men implikation implicerar inte omvänd implikation, som min lärare i logik sa.
 

rvarttinen

Medlem
Tack för alla tips - men, tyvärr, det blev ingen MR denna gång.
Ny plan; i och med att min bättre hälft också vill ha status på sitt FB-kort så kommer vi planera våra resor bättre under kommande året.
 
Toppen