Senaste nytt

Tips önskas för en ny student som flyger mellan Luleå och Stockholm

Hall

Medlem
Jag har varit guldmedlem på flera FFP, men aldrig EBG. Nu vet jag inte vad de officiella reglerna säger, men jag har aldrig ens blivit ifrågasatt.

Vändkorset på T4 loungen kommer inte att ifrågasätta dig utan bara neka dig om du kommer med något annat än EBG.
 

FF#1

Medlem
man kommer in med *g

http://www.sas.se/allt-om-resan/pa-flygplatsen/lounger/Tillgang-till-lounge/

Går bra med Ageans guld med andra ord
 

Palazzi

Medlem
Vändkorset på T4 loungen kommer inte att ifrågasätta dig utan bara neka dig om du kommer med något annat än EBG.

Är det någon som blivit kan säkerställa att man blir nekad? (personlig erfarenhet). Jag har inte flugit inrikes på flera år, men jag har suttit i loungen.... Har ALDRIG haft EBG. Möjligen blev jag gästad, men kommer faktiskt inte ihåg att jag flugit med någon EBG inrikes.

Jag ifrågasätter inte reglerna, men undrar om någon (du? :)) blivit nekad inträde med A*.
 

Storsteffe

Medlem
Tillgång till lounge - SAS

"Har du ett EuroBonus Guldkort eller Star Guldkort och bokat en dagsaktuell resa med SAS* eller en Star Alliance-partner har du tillgång till SAS Scandinavian Lounge och SAS Business Lounge samma dag som din avresa. Detsamma gäller om du vill besöka SAS Inrikeslounge på Arlanda, Terminal 4."

Ingen *A Gold som kan bli nekad där ;)
 

Hall

Medlem
Är det någon som blivit kan säkerställa att man blir nekad? (personlig erfarenhet). Jag har inte flugit inrikes på flera år, men jag har suttit i loungen.... Har ALDRIG haft EBG. Möjligen blev jag gästad, men kommer faktiskt inte ihåg att jag flugit med någon EBG inrikes.

Jag ifrågasätter inte reglerna, men undrar om någon (du? :)) blivit nekad inträde med A*.

Jag är EBG men fick gästa in en kollega med SEN för två veckor sedan. SAS loungesida är inte uppdaterad. T4 loungen står inte med i Lufthansas loungeguide.
 

Hall

Medlem
Tillgång till lounge - SAS

"Har du ett EuroBonus Guldkort eller Star Guldkort och bokat en dagsaktuell resa med SAS* eller en Star Alliance-partner har du tillgång till SAS Scandinavian Lounge och SAS Business Lounge samma dag som din avresa. Detsamma gäller om du vill besöka SAS Inrikeslounge på Arlanda, Terminal 4."



Ingen *A Gold som kan bli nekad där ;)

Det är inte uppdaterat. Detta har dessutom diskuterats förut i tråden för T4 loungen.
http://www.businessclass.se/artikla...nge-stockholm-arlanda-terminal-4-inrikes.html (kommentarerna längst ner för uppdaterade uppgifter).
 

Palazzi

Medlem
Jag är EBG men fick gästa in en kollega med SEN för två veckor sedan. SAS loungesida är inte uppdaterad. T4 loungen står inte med i Lufthansas loungeguide.

Tack! Bra att få det utbenat :) Om nytt jobb kräver mer inrikesresor kanske jag får blicka mot Eurobonus då.
 

Jonas C

Medlem
Å andra sidan, varför använda inrikesloungen på T4 när man kan få tillgång till Scandinavian Loungen på T5 med inrikesbiljett.
 
Det var ju trist av SAS att de ändrat på detta.

Å andra sidan, varför använda inrikesloungen på T4 när man kan få tillgång till Scandinavian Loungen på T5 med inrikesbiljett.

För att man inte har så lång tid att man hinner gå till T5, men ändå vill sitta och jobba bättre än i terminalen?
 
Toppen