Tillräckligt tid för Gordon Ramsay på Heathrow?

Diskussion i 'Flygplatser' startad av Dreamliner787, 21 September 2014.

1. Dreamliner787

Dreamliner787 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    mellanlandar på Heathrow efter en flygning från New york och har en transfertid på 2h 30 min, har jag tillräckligt lång tid på mig att käka frukost på Gordon Ramsays Plane Food?

2. Christiansson

Christiansson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Med tanke på att de lovar att du hinner äta lunch och middag på 35 minuter (express menu) så gissar jag att det inte är några problem.

Och i värsta fall kan du köra to-go.

3. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det borde inte vara några problem. Men jag har hört rykten om att det kan vara smått kaotiskt när man ska genom passkontrollen numera, men det kanske är mest icke-EU-medborgare som drabbas.

4. Dreamliner787

Dreamliner787 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Okej, tack så mycket :)

5. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Passkontrollen? På en mellanlandning från New York till Stockholm?

6. SvartMjolk

SvartMjolk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det någon som testat detta ställe? Funderar själv på om jag ska göra ett besök inom kort.

7. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kollar de inte på passet i flight connections också? Det var ett bra tag sedan jag gick där, så jag kanske kommer ihåg fel. Hsh har jag sett amerikaner som stått i kör rätt länge när de bygg flight på LHR T5.

8. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om det är international-to-international så är det "conformance" de kollar, dvs att man har ett giltigt boardingpass och är förbi kontrollen x antal minuter innan planerad avgång (35 eller 45 tror jag det är). I princip behöver du inte visa pass där och det är bara ibland de väljer att kolla i passet. Har flera gånger bara visat fram boardingpass och detta har personalen nöjt sig med - en del är dock ganska nitiska och kräver ett pass även fast det inte ingår i deras formella arbetsuppgifter. Dock skall man kunna visa att man är den personen som det står på boardingkortet och då fungerar så klart pass bäst...

Kommer du från ett utrikes plan och skall med ett inrikes plan (UK+IE) behöver du visa pass och fotograferas innan säkerhetskontrollen och den kontrollen kan ta mycket lång tid har jag förstått det som - i synnerhet om du är icke europeisk medborgare.

9. Ninjamasse

Ninjamasse Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har ätit på Ramseys en gång. Usel service och usel mat gör att det inte blir fler gånger heller.

10. Dreamliner787

Dreamliner787 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det passar inte riktigt in här. Jag tycker Plane Food är en väldigt trevlig restaurang med god mat.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!